Čínsku spoločnosť GAC poznáme skôr ako výrobcu elektromobilov. Zároveň však po vzore Tesly pracuje aj na nabíjacej infraštruktúre. Teraz sa pochválila novou generáciou nabíjacej stanice s výkonom 480 kW. To je naozaj extrém. V súčasnosti majú nabíjacie stanice výkon zväčša 50 kW až 150 kW. Superchargery Tesly nabíjajú výkonom 250 kW. Ešte výkonnejšie sú nabíjacie stanice siete Ionity s výkonom 350 kW. V prevádzke je aj jedna nabíjacia stanica spoločnosti Siemens, ktorá posunula nabíjací výkon na 450 kW. A potom tu existuje experimentálna, vodou chladená nabíjacia stanica s výkonom 500 kW od spoločnosti ITT Cannon. Rozhodne však nemôžeme hovoriť o infraštruktúre. Týchto hypernabíjačiek je totiž zatiaľ málo.
Čítajte viac Videotest: Do Chorvátska elektromobilom Škoda Enyaq. Dá sa to vôbec?Zato GAC ich chce ešte do konca roka postaviť v Číne rovnú stovku. Automobilka tvrdí, že touto nabíjačkou sa jej podarilo nabiť svoj elektromobil GAC Aion V 6C s kapacitou batérie 70 kWh z 0 na 80 % za osem minút. Dodanie 35,1 kWh z 30 na 80 % trvalo dokonca len päť minút. To sú časy, ktoré sa začínajú blížiť tým, ktoré strávime na „pumpách“ s konvenčnými autami. Samozrejme, je tu háčik. Zatiaľ žiadny sériový elektromobil neumožňuje nabíjanie s takýmto vysokým výkonom. Aj preto, že veľmi rýchle nabíjanie degraduje batérie. Lenže GAC myslel aj na to. Jeho upravený model Aion V 6C je vybavený akumulátormi s grafitovou 3D štruktúrou (3DG), ktoré majú odolať takémuto znehodnoteniu.
Čítajte viac Expert: Výstavba nabíjačiek musí byť 30-krát rýchlejšia. Inak hrozí kolapsDokonca GAC garantuje životnosť batérie okolo milión kilometrov. Číňania to majú pravdepodobne dobre premyslené, keďže do roku 2025 chce GAC sprevádzkovať až 2 000 nabíjačiek A480, ktoré majú pokryť 300 čínskych miest. Prvá z nich už funguje neďaleko letiska Guangzhou Baiyun. Takéto rýchle nabíjanie by zbavilo majiteľov elektromobilov stresu z nedostatočného dojazdu a dlhých časov strávených na nabíjačkách. Samozrejme, superrýchle nabíjanie by mali majitelia elektromobilov aj v budúcnosti používať výlučne pri dlhších cestách a svoje elektrické autá nabíjať najmä doma nízkym výkonom.
Čítajte viac Tesla postaví v Číne ‘elektrickú Hodvábnu cestu‘. Bude mať 5 000 km