Čínske automobilky síce len štartujú svoju európsku ofenzívu a zatiaľ hrajú okrajovú rolu, ale tempo, akým sa rozvíjajú, môže byť čoskoro zničujúce pre tradičných automobilových producentov. Poukázal na to nedávno aj Elon Musk, šéf Tesly, ktorý sa zúčastnil na konferencii World New Energy Vehicle Congress v čínskom Chaj-nane. „Pred čínskymi automobilkami mám veľký rešpekt,“ uviedol Musk. A dodal, že ich považuje za najkonkurencieschopnejšie na svete. „Najmä preto, že sú veľmi dobré v softvéri.“ Zároveň zdôraznil, že práve softvér, zvlášť ten pre autonómne riadenie, bude tým, čo bude najviac ovplyvňovať budúcnosť autobrandže.
Čítajte viac Euro NCAP: Dve čínske autá ‘zahviezdili‘ v crashtestoch. Ale aj vodík a elektrinaVo svojom presvedčení nie je sám. „Hrozbu“ čínskych automobiliek si uvedomujú aj ďalšie osobnosti. Napríklad uznávaný analytik Sandy Munro tvrdí, že „tradičné automobilky v oblasti elektromobility zlyhali a teraz doháňajú zmeškané“. Nedával si servítku pred ústa, keď dodal, že niektoré z nich to trpko oľutujú, pokiaľ si bude vrcholový manažment naďalej myslieť, že Čína produkuje „haraburdy“. A šéf Renaultu Jean-Dominique Senard sa zas vyjadril, že tradičné značky budú čoskoro čeliť prudkej konkurencii z Číny. „Musíme sa rýchlo spamätať a postaviť sa novým uchádzačom o európsky trh, ktorí predávajú lacné, ale dôveryhodné autá.“
Čítajte viac XPeng P5: Číňania majú prvé sériové auto s LiDARom. Predbehli aj Volvo