Nestáva sa často, aby si šéfovia konkurenčných automobiliek prejavovali vzájomné sympatie. Medzi predsedom predstavenstva koncernu Volkswagen Herbertom Diessom a šéfom americkej Tesly Elonom Muskom však vládne čosi ako priateľstvo. Ukázali to niekoľkokrát. Napríklad pri vlaňajšej návšteve Elona Muska v Braunschweigu, kde si na letisku v spoločnosti Diessa vyskúšal elektrický VW ID.3.
Teraz títo dvaja významní predstavitelia automobilového priemyslu opäť prekvapili. Elon Musk totiž cez víkend prostredníctvom videohovoru oslovil dve stovky vedúcich predstaviteľov Volkswagenu na ich stretnutí v rakúskom horskom letovisku Alpbach. Hovoril napríklad o snahe Volkswagenu o prechod k elektromobilom, o svojom manažérskom štýle či o terajších problémoch v dodávateľských reťazcoch a výrobe, napísala agentúra Bloomberg.
Čítajte viac Elon Musk otestoval elektrický ‘chrobák‘. Spolujazdec? Sám šéf koncernu VW!Podľa hovorcu koncernu Volkswagen pozval Muska koncernový šéf Herbert Diess. „Ako prekvapivý hosť sa k nám večer prostredníctvom videohovoru pripojil Elon Musk. Rád počujem, že sa aj náš najsilnejší konkurent domnieva, že uspejeme v transformácii, ak na nej budeme pracovať zo všetkých síl,“ uviedol Diess na sociálnej sieti LinkedIn.
Vzájomné priateľstvo má korene v minulosti, ešte keď bol Diess v BMW. Podľa nemeckého Business Insider totiž Elon Musk pred rokom 2014 oslovil Diessa s ponukou, aby sa stal šéfom Tesly. Oceňoval najmä jeho úsporné opatrenia v BMW. Hoci bolo všetko pripravené a stačil jediný podpis, Diess dal prednosť funkcii šéfa značky VW a neskôr sa stal aj šéfom celej skupiny.
Čítajte viac Šokujúce odhalenie: Šéf VW mal byť šéfom Tesly! Možno sa to ešte staneDnes sú Tesla a Volkswagen najväčší konkurenti. Nemecká automobilka chce Teslu vystriedať na poste najväčšieho výrobcu elektromobilov. Do roku 2030 plánuje zvýšiť podiel vozidiel s plne elektrickým pohonom na svojom celkovom predaji automobilov na minimálne 70 percent v Európe a najmenej na 50 percent v Severnej Amerike a Číne.
Tesla zasa čaká na konečné povolenie pre spustenie výroby vo svojej novej továrni, ktorú stavia neďaleko Berlína. Automobilka chce vo svojom prvom európskom závode spočiatku vyrábať 150 000 elektromobilov ročne, najmä model Y. Šušká sa však aj o elektrickom hatchbacku, ktorý by mal byť najlacnejším modelom značky a priamym rivalom pre VW ID.3.