Sedany a kombi strednej triedy mainstreamových značiek majú svoje dni slávy už dávno spočítané. Ako-tak sa darí Škode Superb, Volkswagenu Passat či Opelu Insiginia, hoci aj ich registrácie sú len tieňom čias, keď boli ešte ikonami. A potom sú tu modely, ktoré nemožno označiť inak ako obchodné fiasko. Patrí medzi ne najmä Ford Mondeo. Posledná generácia, ktorá bola globálnou, sa akosi neujala, v Európe mala navyše trojročný sklz. A tak to aj dopadlo.
Čítajte viac Ford Evos: Je toto nástupca Mondea? Vylúčené to nie jeKým ešte pred desiatimi rokmi sa pre tento model rozhodlo ročne viac ako 100 000 zákazníkov, vlani to bolo len úbohých 21 222. Ford tvrdí, že v celej Európe poklesol záujem o klasické modely strednej triedy od roku 2010 až o 80 %. Prísť teda s ďalšou generáciou by bola doslova samovražda. Preto mnohí očakávali, že Mondeo sa pretransformuje na omnoho populárnejší crossover. Tieto špekulácie Ford len posilnil, keď v apríli na autosalóne v Šanghaji predstavil Ford Evos – veľmi pohľadný crossover strednej triedy.
Šokom však bolo, že automobilka zároveň dodala, že Evos je a aj bude výhradne čínskou „záležitosťou“ a že v Európe ani v USA sa ho zákazníci nedočkajú. Zároveň však nevylúčil možnosť, že príde s podobne koncipovaným modelom s iným menom. A túto stratégiu, ktorá však nedáva veľkú logiku, potvrdzujú špionážne snímky tajného zamaskovaného Fordu, ktorý má proporcie strednej triedy, no rozhodne nie je crossoverom. A navyše sa v Číne na sociálnych sieťach objavili skice športovo „ušitého“ sedanu s komentárom, že ide o nástupcu Mondea.
Čítajte viac Ford Focus: Európsky bestseller je po modernizácii. Znižuje spotrebu, no ST nechýbaS Evosom má ale novinka spoločný azda len tvar masky, silueta pripomína skôr bežný liftback, akoby sa chcel Ford inšpirovať cestou Peugeotu 508, ktorý sa zmenil z klasického sedanu na 4-dverové kupé a shooting brake. Z obrázkov ťažko odhadnúť, či bude mať novinka zvýšený podvozok, isté paralely s crossovermi by ale chýbať nemuseli. Tak totiž velí súčasná móda. Uvidíme, či takýto recept na zákazníkov spolu s novým označením zaberie. Ford by to v Európe nepochybne potreboval. K trhákom totiž nepatrí už ani jeho Focus či Fiesta.