Na supervýkonnej indukčnej nabíjačke pre elektromobily pracuje inovačný hub amerického zastúpenia Volkswagenu v spolupráci s národným laboratóriom Oak Ridge National Laboratory (ORNL) a univerzitou v Tennessee. Odstrániť by mala najväčšiu nevýhodu bezdrôtového nabíjania – nízky výkon a nízku účinnosť. Pre elektromobilistov by bola veľkým prínosom, pretože by nebolo nutné pripájať vozidlo k nabíjacej stanici. Stačilo by zaparkovať nad indukčnou platňou a energiu načerpať vzduchom. To sa dá, samozrejme, aj dnes, ale nabíjanie trvá neúmerne dlho a veľká časť energie sa pri ňom navyše stráca.
Čítajte viac ADAC: Koľko ‘paliva vylejete‘ pri nabíjaní elektromobilu? Aj pätinu!Nové riešenie Volkswagenu s viacfázovou elektromagnetickou cievkou otvára celkom nové možnosti. Tímu sa už teraz podarilo zvýšiť nabíjací výkon zo 6,6 na 120 kW a účinnosť na 98 %. Cieľom je ale dostať sa až k výkonu 300 kW. To by znamenalo, že také Porsche Taycan by dokázala nová indukčná nabíjačka nabiť na 80 % kapacity za 10 minút, teda porovnateľne s káblovým pripojením. Pochopiteľne, na takýto nabíjací výkon musí byť pripravený aj samotný elektromobil. „Naša unikátna technológia poskytujú vysokú úroveň prenosu energie v kompaktnom systéme s potenciálom zmierniť obavy z dojazdu,“ uviedol Xin Sun, zástupca ORNL. Kedy sa však systém stane realitou, zatiaľ neuviedol.
Čítajte viac Konečne. Aspoň v Nemecku sa bude dať platiť za nabíjanie bežnou kartou!