Obmedzený dojazd elektromobilov nemusí vyriešiť len nová generácia akumulátorov s vyššou energetickou hustotou, ale aj dodávanie blahodarnej energie elektrickým autám počas jazdy. Postarali by sa o to „elektrifikované“ cesty. Jednoducho by sa známe indukčné nabíjanie integrovalo do asfaltového koberca. Ale až také jednoduché to nie je. Či má takéto nabíjanie šancu, testuje aj štvrtá najväčšia automobilka planéty – koncern Stellantis, ktorý vlastní až 14 značiek pôvodných koncernov PSA a Fiat Chrysler.
Čítajte viac Volkswagen vyvíja bezdrôtovú nabíjačku. Má mať až 300 kW!Stellantis vybudoval a práve otvoril s množstvom technologických partnerov testovací polygón pre bezdrôtové nabíjanie elektromobilov počas jazdy. Okruh „Arena del Futuro“ má na dĺžku 1 050 metrov a je napájaný výkonom 1 megawatt. Testovacími vozidlami vybavenými dodatočne indukčnou cievkou sú elektrický Fiat New 500 a elektrický autobus Iveco E-Way. Na projekte spolupracujú so Stellantisom aj spoločnosti ABB, Electreon FIAMM Energy Technology, Iveco, Iveco Bus, Mapei, Pizzarotti či viaceré univerzity.
Zatiaľ Stellantis nezverejnil žiadne výsledky testov. Napokon, okruh „Arena Del Futuro“ medzi Bresciou a Milánom otvorili partneri len nedávno. Je však naivné si myslieť, že by elektrifikované cesty dokázali nabíjať elektromobily s takou účinnosťou a takým výkonom ako klasické nabíjacie stanice. V každom prípade by však indukčné diaľnice predĺžili dojazd na dlhé trate, čo by bolo veľmi efektívne, pretože elektromobily by nemuseli používať také objemné akumulátory a úmerne tomu by klesla aj vyťaženosť na verejných nabíjačkách.
Čítajte viac Švédi budujú prvú nabíjaciu cestu na svete. Elektromobily vďaka nej ‘schudnú‘