Hyundai chce ‘vyhodiť‘ dve manažérske esá. Šéfa dizajnu a šéfa vývoja!

Je to šok. Podľa informácií Korea Times vrcholové vedenie koncernu Hyundai Kia zvažuje výmenu dvoch špičkových európskych manažérov, ktorí stoja za neuveriteľným rastom spoločnosti v posledných rokoch. Týkať sa to má šéfa dizajnu Petra Schreyera a šéfa výskumu a vývoja Alberta Biermana.

17.12.2021 12:00
debata (2)
Peter Schreyer (vľavo) a Albert Bierman majú... Foto: Hyundai
Hyundai - Peter Schrayer a Albert Biermann Peter Schreyer (vľavo) a Albert Bierman majú veľký podiel na zmene imidžu kórejských značiek z nudných ázijských výrobcov na celosvetovo rešpektovaných hráčov. Napriek tomu už vraj koncern Hyundai Group o ich talent nestojí.

Personálne zmeny sú prirodzenou súčasťou života firiem, ale len málokedy sa stáva, že by sa museli „porúčať“ tí najlepší, a to v čase, keď sa firme darí. Lenže podľa najnovších správ Korea Times chce koncern Hyundai poslať do výslužby dvoch kľúčových ľudí, ktorým sa podarilo v priebehu rokov zmeniť imidž Kie a Hyundaia z nudných kórejských značiek na celosvetovo rešpektovaných hráčov. Týka sa to Petra Schreyera, šéfa dizajnu celého Hyundai Motor Group, a šéfa výskumu a vývoja Alberta Biermana. Skončiť by vraj mali ešte do konca roka. To je naozaj šokujúce.

Germany Volkswagen, herbert diess Čítajte viac Herbert Diess zostáva šéfom VW. K personálnym rošádam v koncerne ale prišlo

Peter Schreyer, bývalý dizajnér Audi, ktorý navrhol aj ikonické Audi TT, pracoval pre koréjskú spoločnosť od roku 2006, keď sa rozhodla zaútočiť na európsky trh. Schreyer je považovaný za jedného z najtalentova­nejších dizajnérov. Je autorom „tigrieho nosa“ novodobých Kií a pod jeho vedením bola kórejská spoločnosť schopná vyrobiť množstvo populárnych modelov od rodiny Ceed cez Hyundai Tucson a Kiu Stinger až po prémiové modely divízie Genesis vrátane G70, G80 a G90. Bierman, bývalý šéf divízie BMW M, zasa pozdvihol od roku 2015 technologický imidž Hyundaia ako šéf divízie športových modelov N.

Thomas Schafer Čítajte viac Škoda prichádza o ďalšieho šéfa. Len po roku a pol

Ostré Hyundaie prekonali obchodne všetky pôvodné očakávania spoločnosti a prispeli k zmene vnímania značky. Je potom ťažko pochopiteľné, prečo by mal Hyundai Group záujem dať týmto ľuďom „padáka“. Podľa zdroja Korea Times je však „Hyundai Motor Group naklonený príchodu nových tvárí v čase, keď sa skupina snaží premeniť z výrobcu áut na výrobcu mobility“. Personálna rošáda sa pritom už začala vlani, keď sa v novembri 2020 dostal do čela podniku Chung Euisun a vymenoval niekoľko nových manažérov, ktorým dôveruje, vrátane generálneho riaditeľa Hyundai Motor Changa Jae-hoona.

Martin Winterkorn, Volkswagen Čítajte viac Bývalý šéf Volkswagenu zaplatí firme ‘bolestné ‘ 10 miliónov eur

Zdá sa teda, že nové vrcholové vedenie podniku sa chce rozlúčiť s manažérmi pevne zviazanými z „fosílnou“ érou a pustiť sa s novými tvárami do tej elektrickej. Personálna reorganizácia má byť pritom podľa zdroja z automobilky veľmi rýchla. Uskutočniť sa má ešte tento mesiac, teda do konca roka. Takéto nečakané rozhodnutia sú ale typické pre obdobia, keď je spoločnosť v kríze. Hyundaiu a Kii sa ale aj napriek pandémii a čipovej kríze darí oveľa lepšie než mnohým konkurentom. Na štarte má nové vysoko hodnotené elektromobily Kia EV6 a Hyundai Ioniq 5, na ktorých majú Schreyer a Bierman nepochybne tiež zásluhu.

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #Kia #Hyundai #Peter Schreyer #Albert Bierman
Články podľa značiek