
Personálne zmeny sú prirodzenou súčasťou života firiem, ale len málokedy sa stáva, že by sa museli „porúčať“ tí najlepší, a to v čase, keď sa firme darí. Lenže podľa najnovších správ Korea Times chce koncern Hyundai poslať do výslužby dvoch kľúčových ľudí, ktorým sa podarilo v priebehu rokov zmeniť imidž Kie a Hyundaia z nudných kórejských značiek na celosvetovo rešpektovaných hráčov. Týka sa to Petra Schreyera, šéfa dizajnu celého Hyundai Motor Group, a šéfa výskumu a vývoja Alberta Biermana. Skončiť by vraj mali ešte do konca roka. To je naozaj šokujúce.

Peter Schreyer, bývalý dizajnér Audi, ktorý navrhol aj ikonické Audi TT, pracoval pre koréjskú spoločnosť od roku 2006, keď sa rozhodla zaútočiť na európsky trh. Schreyer je považovaný za jedného z najtalentovanejších dizajnérov. Je autorom „tigrieho nosa“ novodobých Kií a pod jeho vedením bola kórejská spoločnosť schopná vyrobiť množstvo populárnych modelov od rodiny Ceed cez Hyundai Tucson a Kiu Stinger až po prémiové modely divízie Genesis vrátane G70, G80 a G90. Bierman, bývalý šéf divízie BMW M, zasa pozdvihol od roku 2015 technologický imidž Hyundaia ako šéf divízie športových modelov N.

Ostré Hyundaie prekonali obchodne všetky pôvodné očakávania spoločnosti a prispeli k zmene vnímania značky. Je potom ťažko pochopiteľné, prečo by mal Hyundai Group záujem dať týmto ľuďom „padáka“. Podľa zdroja Korea Times je však „Hyundai Motor Group naklonený príchodu nových tvárí v čase, keď sa skupina snaží premeniť z výrobcu áut na výrobcu mobility“. Personálna rošáda sa pritom už začala vlani, keď sa v novembri 2020 dostal do čela podniku Chung Euisun a vymenoval niekoľko nových manažérov, ktorým dôveruje, vrátane generálneho riaditeľa Hyundai Motor Changa Jae-hoona.

Zdá sa teda, že nové vrcholové vedenie podniku sa chce rozlúčiť s manažérmi pevne zviazanými z „fosílnou“ érou a pustiť sa s novými tvárami do tej elektrickej. Personálna reorganizácia má byť pritom podľa zdroja z automobilky veľmi rýchla. Uskutočniť sa má ešte tento mesiac, teda do konca roka. Takéto nečakané rozhodnutia sú ale typické pre obdobia, keď je spoločnosť v kríze. Hyundaiu a Kii sa ale aj napriek pandémii a čipovej kríze darí oveľa lepšie než mnohým konkurentom. Na štarte má nové vysoko hodnotené elektromobily Kia EV6 a Hyundai Ioniq 5, na ktorých majú Schreyer a Bierman nepochybne tiež zásluhu.