Nebýva zvykom, aby auto, ktoré vypadlo z cenníkov, automobilka opäť vrátila do ponuky. Teraz sa to ale stalo. VW zmrazil objednávky svojho najmenšieho elektromobilu e-Up už v roku 2020. Oficiálnym dôvodom mala byť neistota, či dokáže vybaviť všetky objednávky, ktoré mal na stole po tom, čo v Nemecku zaviedli dotácie na nákup ekologických áut. Čakacie lehoty sa tak predĺžili na 16 mesiacov. Navyše nebolo isté, či budú dotácie pokračovať v nezmenenej výške 9 000 eur a či ich budú môcť využiť zákazníci, ktorých autá budú dodané až v priebehu roka 2022. Tie nakoniec ostali, a tak sa v cenníkoch predajcov e-Up! opäť objavuje.
Čítajte viac VW ID.Life: Toto je ‘lacný‘ elektromobil na rok 2025. Robil na ňom aj KabaňZnie to logicky, ale dôvody neštandardného postupu môžu byť aj iné. Niektoré zdroje špekulujú, že e-Up bol pre Volkswagen nerentabilný, najmä ak sa musela automobilka na dotácii podieľať sumou 3 000 eur. To dvakrát drahšie ID.3, ktoré prišlo na trh, sľubovalo lepší „biznis“. Lenže jeho predaje nemusia stačiť na to, aby sa koncern VW vyhol pokutám za prekročenie emisií CO2. Či sa zmestil do emisného koša vlani, to ešte nevieme, v roku 2020 sa mu to ale rozhodne nepodarilo. Jednoducho, strata na každom elektrickom Up-e môže byť nižšia, ako finančná sankcia za prekročenie limitu 95 g CO2 na kilometer.
Čítajte viac Test: Jazdený VW Up! - splnený sen o lacnom elektromobile?Môže ísť ale aj o reakciu na príchod novej elektrickej Dacie Spring s cenou okolo 19 000 eur, ktorá je najlacnejším elektromobilom v Európe. Volkswagen totiž nemal bez e-Up-u na jej ponuku žiadnu odpoveď. V podstate uvoľnil priestor a Dacia ho využila naplno. Už v novembri minulého roka registrovala viac ako 40 000 objednávok. VW e-Up bude síce drahší, ale Volkswagenu umožní udržať sa v hre, kým nepríde cenovo dostupný VW ID.2, plánovaný na rok 2025. Podľa požičovne elektromobilov Nextmove sa e-Up vo verzii „Style Plus“ chystá vrátiť na trh v cenníkovej cene okolo 26 500 eur a dojazdom asi 250 kilometrov.
Pri súčasnej nákupnej dotácii v Nemecku by sa koncová cena pre zákazníka mala pohybovať na 17 000 eurách. Je to síce viac ako za Spring s dotáciou, ale e-Up je v porovnaní s rumunským elektromobilom predsa len plnohodnotný malý mestský model s bezpečnosťou na úrovni koncernu VW. Ako vieme, Spring získal nedávno testoch Euro NCAP len jedinú hviezdičku. Takže zákazníci sa na elektrický e-Up pravdepodobne vrhnú. Časy, keď však stál približne 22 000 eur, sa už asi nevrátia. Návrat elektrického VW e-UP-u by mohol byť šancou aj pre znovuzrodenie jeho súrodencov – Škody Citigo iV a Seatu Mii Electric. Aj tie by pomohli so skresaním emisií pod stanovený limit.