Renault a Dacia tento týždeň informovali nielen o svojich predajných výsledkoch za uplynulý rok, ale zverejnili aj informáciu o tom, aké novinky pripravili na rok, ktorý práve začal. Pokiaľ ide o minulý rok, tak skupina Renault v ňom predala v Európe takmer 2,7 milióna áut. Nedostatok polovodičov zasiahol výrobu výrazne, skupina kvôli nej vyrobila približne o 400– až 500-tisíc áut menej.
Kríza bude automobilky trápiť ďalej
A situácia sa nelepší. „Nejde len o nedostatok polovodičov, Omikron napríklad spôsobuje odstávky množstva dodávateľských spoločností najmä v Číne, takže popri čipoch začínajú chýbať aj ďalšie komponenty. Ich nedostatok bude zrejme pretrvávať celý tento rok,“ skonštatoval generálny riaditeľ spoločnosti Renault Slovensko Richard Evanson.
Vyzerá to tak, že nedostatok rôznych komponentov bude skutočne automobilky trápiť ešte dlho a výrazne prehovorí aj do výroby. Iba pred pár dňami totiž veľmi podobnými slovami zhodnotil súčasnú situáciu pri príležitosti svetovej premiéry elektrického Enyaqu Coupé aj riaditeľ spoločnosti Škoda Auto Slovensko Jaroslav Hercog.
Ale spät k číslam. Renaultu sa mimoriadne darilo najmä v segmente ľahkých úžitkových áut, kde dokázal predaje navýšiť medziročne o 20 percent. Zaujímavé je, že najpredávanejším renaultom na Slovensku sa za rok 2021 nestalo Clio a ani Captur, ale práve dodávka Master. A navyše s veľkým náskokom.
Z Masteru totiž Renault na Slovensku v uplynulom roku dokázal predať 804 kusov, čo je o 115 kusov viac, než sa predalo z Clia, ktoré sa stalo na Slovensku druhým najpredávanejších modelom Renaultu. Na Slovensku boli predaje značiek Renault a Dacia prakticky identické. Renaultov sa predalo v roku 2021 2 987 a Dácií 2 963.
Čítajte viac Golf je zosadený. Najpredávanejším autom Európy za rok 2021 je ‘francúz‘!Pri Dacii zatiaľ globálne veľmi dobre „boduje“ aj elektrický Spring, počet objednávok naň už prekročil 50-tisíc. Navyše Dacia iba nedávno oslávila výrazný míľnik, 7 miliónov vyrobených áut. Najväčší, približne dvojmiliónový, podiel má na tom SUV Duster. Duster bol s 1 297 predanými kusmi zároveň najpredávanejším modelom Dacie na Slovensku, až za ním skončilo Sandero.
Renault s trhovým podielom 3,6 uzatvára prvú desiatku najsilnejších značiek na slovenskom trhu. Značky medzi ôsmym a jedenástym miestom (Mercedes-Benz, Opel, Renault a Dacia) sú však veľmi vyrovnané, líšia sa stotinami percent.
Renault Austral, najdrahší Duster a a úžitkový Spring
A na čo sa môžeme v tomto roku tešiť? Približne v jeho polovici príde na trh elektrický Mégane e-Tech, ktorý výrazne zmenil svoj imidž a posunul sa do populárneho segmentu crossoverov. Ten sľubuje dojazd na úrovni až 430 kilometrov a rýchle 130 kW nabíjanie. Taktiež v polovici roku dorazí aj elektrický van Kangoo a čo je zaujímavejšie, zatiaľ čo iné značky sa z tohto segmentu sťahujú, Renault ide opačným smerom a v rovnakom čase predstaví aj Kangoo v osobnej verzii, aj so spaľovacími motormi pod kapotou.
Čítajte viac Renault Austral: Nástupca Kadjaru odhaľuje interiér. Bude digitálnyNa jeseň sa na náš trh chystá asi najväčšia tohtoročná novinka Renaultu – úplne nové SUV Austral. Pri modeloch Clio, Captur, Megane a Arkana navyše Renault prinesie aj úplne nový výbavový stupeň E-tech Engineered Line. Ním vybavené autá budú mať napríklad zaujímavo vyzerajúce doplnky v zlatej farbe.
Čítajte viac Test: Dacia Spring - dostupný elektromobil, na ktorý čakajú mnohíPri Dacii asi tento rok najväčšiu pozornosť vzbudí príchod lacného 7-miestneho MPV Jogger na slovenský trh. Objednať sa už dá, reálne sa dostane do predajnej siete pravdepodobne v apríli. V rovnakom čase sa v showroomoch objaví aj doteraz najdrahší Duster v exkluzívnom prevedení Special Edition Extreme. Taktiež sú naň už spustené objednávky.
Len pre zaujímavosť – v tomto prevedení jeho cena začína aktuálne na 16 440 eurách a s pohonom 4×4 prekročí hranicu 20-tisíc eur. Začiatkom leta by sa malo na našom trhu objaviť aj ďalšie zaujímavé auto – malá elektrická Dacia Spring, avšak homologizovaná v kategórii N1, teda v úžitkovej verzii a bez zadných sedadiel.