Bojové obrnené vozidlo Pandur II 8×8 bolo predstavené americko-rakúskou spoločnosťou Steyr-Daimler-Puch v roku 2001, ktorá je od roku 2003 súčasťou koncernu General Dynamics European Land Systems. Prvý úspech zaznamenala platforma Pandur II 8×8 už v roku 2005 v Portugalsku. Portugalsko v roku 2005 podpísalo kontrakt na nákup 260 kusov vozidiel Pandur II 8×8, z ktorých bolo armáde dodaných 188 kusov. Vozidlá Pandur II 8×8 tvoria hlavnú výzbroj portugalskej intervenčnej brigády, ktorá je jednou z hlavných pechotných brigád portugalskej armády a na svojom konte už majú aj nasadenie v misiách KFOR v Kosove a MINUSCA v Stredoafrickej republike. Tu je potrebné uviesť, že nejde o prvý úspech rodiny vozidiel Pandur ako takej, nakoľko bojové obrnené vozidlá Pandur 6×6 a ich vylepšené verzie Pandur 6×6 EVO sú zavedené vo výzbroji Rakúska, Belgicka, Slovinska, Kuvajtu a USA.
Čítajte viac Tatry sa budú na Slovensku nielen vyrábať ale opäť aj vyvíjať!Ďalším zákazníkom, ktorý si vozidlá Pandur II 8×8 zvolil, bola Česká republika. Tá v súčasnosti okrem 107 kusov vozidiel Pandur II CZ 8×8, ktoré boli dodané na základe zmluvy z roku 2009, zaviedla do výzbroje ďalších 20 vozidiel Pandur II CZ 8×8 vo veliteľsko-štábnej a spojovacej verzii. Všetkých 20 vozidiel bolo vyvinutých a vyrobených v Českej republike a to vďaka licencii, ktorú od spoločnosti General Dynamics European Land Systems získala spoločnosť Tatra Defence Vehicle. Vďaka tomuto partnerstvu vlastní spoločnosť Tatra Defence Vehicle know-how a technológie nielen pre výrobu, ale aj pre vývoj rôznych verzií vozidiel Pandur II 8×8. Zákazka na dodanie 20 špeciálnych vozidiel Pandur II CZ 8×8, ktorá bola dokončená v roku 2020, tak bola prínosná aj pre českú ekonomiku. V českej armáde slúžia vozidlá Pandur II CZ 8×8 v 4. brigáde rýchleho nasadenia a v 7. mechanizovanej brigáde.
Čítajte viac Nakúpi armáda vo veľkom Tatry? A budú aj zo Slovenska?Na konci roka 2019 prišiel úspech aj mimo európsky kontinent. Indonézia podpísala kontrakt na dodanie 23 vozidiel Pandur II 8×8, lokálne nazývaných Cobra. Ide o významný úspech nielen vozidla Pandur II 8×8 ako takého, ale aj o úspech českých firiem, ktoré sa na projekte podieľajú. V čele projektu stojí spoločnosť Excalibur Army, ktorá bude spoločne s Tatra Defence Vehicle na tomto projekte spolupracovať s miestnou štátnou firmou PT PINDAD. Do budúcna sa plánuje navýšenie počtu vozidiel Pandur II 8×8 pre indonézsku armádu. Ďalším užívateľom vozidiel na podvozku Pandur II 8×8 v regióne juhovýchodnej Ázie sú Filipíny. Filipínam bude izraelská spoločnosť Elbit Systems dodávať vozidlá palebnej podpory Sabrah, ktoré budú využívať aj podvozky Pandur II 8×8. Podvozky Pandur II 8×8, vyrobené spoločnosťou Tatra Defence Vehicle, dodá spoločnosť Excalibur Army.
Čítajte viac Prídu na trh nové Tatry 4x4 s označením „Made in Slovakia“?K užívateľom bojových obrnených vozidiel 8×8, vychádzajúcich z platformy Pandur II, sa môže pridať aj Slovensko, ktoré v súčasnosti plánuje tento druh vojenskej techniky nakúpiť. Platformu Pandur II ako základ nových slovenských bojových obrnených vozidiel 8×8 ponúkla Česká republika. Jednou z hlavných výhod voľby platformy Pandur II ako základu pre slovenské BOV 8×8 je, že na Slovensku môže prebiehať licenčná výroba týchto vozidiel v prípade, že spoločnosť Tatra Defence Slovakia bude za slovenskú stranu v pozícii hlavného priemyselného partnera. Spoločnosť Tatra Defence Slovakia vďaka svojmu majiteľovi disponuje licenciou na výrobu bojových obrnených vozidiel 8×8 a tak nič nebráni tomu, aby boli nové BOV 8×8 na Slovensku vyrábané. Časom by mohli spoločnosti Tatra Defence Slovakia a Tatra Defence Vehicle pokračovať vo vývoji nových verzií BOV 8×8 na podvozku Pandur II a spoločne tieto nové verzie ponúkať na zahraničných trhoch ako produkt česko-slovenského obranného priemyslu.