
Najväčšou tohtoročnou hviezdou Škody je nepochybne Enyaq Coupé iV. Je totiž prvým SUV-kupé značky a zároveň aj jej prvým elektrickým modelom s logom RS. Premiéru, ktorú absolvoval začiatkom februára má za sebou a teraz prišiel rad na výrobu. Montážne linky obsadil presne na Valentína, teda 14. februára. Opúšťať ich bude spolu s plug-in hybridnou Octaviou iV a sesterským Enyaqom iV. Denne má vzniknúť z približne 120 exemplárov, čo znamená, že na športovejší variant pripadne asi 30 %. Postupne sa má ale denná produkcia Enyaqov iV, teda oboch verzií, vyšphať na 500 až 800 kusov.

„V minulom roku sme vyrobili už 50 000 Enyaqov iV. Teraz produkciu ešte zvýšime o nový Enyaq Coupé iV. To, že sa teraz aj kupé verzia úspešného elektrického SUV bude vyrábať v samom srdci našej značky, v Mladej Boleslavi, je skvelé vyznamenanie pre celý tím,“ povedal Michael Oeljeklaus, člen predstavenstva a šéf Škody pre výrobu a logistiku. Enyaq iV a jeho kupé verzia sú totiž jedinými elektromobilmi koncernu Volkswagen na platforme MEB, vyrábané mimo Nemecka. Aj kupé má prispieť k novej stratégie Next Level Strategy 2030, ktorej cieľom je zvýšiť podiel predaja elektrických áut na 50 až 70 % a znížiť priemerné emisie o viac ako polovicu.

Súčasne Škoda pracuje na tom, aby sa Česká republika stala jedným z centier elektromobility a to vo všetkých jej českých výrobných závodoch – v Mladej Boleslavi, v Kvasinách aj vo Vrchlabí. Vo všetkých troch sa budú do roku 2030 vyrábať elektromobily alebo ich komponenty. Vďaka tomu počíta Škoda so zachovaním pracovných miest ale aj s vytvorením nových. Dnes pracuje len v Mladej Boleslavi približne 2 000 zamestnancov.