Najväčšou tohtoročnou hviezdou Škody je nepochybne Enyaq Coupé iV. Je totiž prvým SUV-kupé značky a zároveň aj jej prvým elektrickým modelom s logom RS. Premiéru, ktorú absolvoval začiatkom februára má za sebou a teraz prišiel rad na výrobu. Montážne linky obsadil presne na Valentína, teda 14. februára. Opúšťať ich bude spolu s plug-in hybridnou Octaviou iV a sesterským Enyaqom iV. Denne má vzniknúť z približne 120 exemplárov, čo znamená, že na športovejší variant pripadne asi 30 %. Postupne sa má ale denná produkcia Enyaqov iV, teda oboch verzií, vyšphať na 500 až 800 kusov.
Čítajte viac Škoda Enyaq Coupé: Najdrahšia Škoda je tu. Cenu zatiaľ tají„V minulom roku sme vyrobili už 50 000 Enyaqov iV. Teraz produkciu ešte zvýšime o nový Enyaq Coupé iV. To, že sa teraz aj kupé verzia úspešného elektrického SUV bude vyrábať v samom srdci našej značky, v Mladej Boleslavi, je skvelé vyznamenanie pre celý tím,“ povedal Michael Oeljeklaus, člen predstavenstva a šéf Škody pre výrobu a logistiku. Enyaq iV a jeho kupé verzia sú totiž jedinými elektromobilmi koncernu Volkswagen na platforme MEB, vyrábané mimo Nemecka. Aj kupé má prispieť k novej stratégie Next Level Strategy 2030, ktorej cieľom je zvýšiť podiel predaja elektrických áut na 50 až 70 % a znížiť priemerné emisie o viac ako polovicu.
Čítajte viac Video: Šéfdizajnér interiérov Škody hovorí o Enyaqu a budúcnosti áutSúčasne Škoda pracuje na tom, aby sa Česká republika stala jedným z centier elektromobility a to vo všetkých jej českých výrobných závodoch – v Mladej Boleslavi, v Kvasinách aj vo Vrchlabí. Vo všetkých troch sa budú do roku 2030 vyrábať elektromobily alebo ich komponenty. Vďaka tomu počíta Škoda so zachovaním pracovných miest ale aj s vytvorením nových. Dnes pracuje len v Mladej Boleslavi približne 2 000 zamestnancov.