Lada Vesta: Ruský bestseller čaká facelift. V AvtoVaze to zvykom nebýva

Lada Vesta má „na krku“ už sedem rokov kariéry. Na modernizáciu je teda najvyšší čas. Lenže v Rusku beží čas iným tempom ako na linkách západných automobiliek.

17.02.2022 18:00
debata (2)
Hoci sa v Rusku modernizácia nenosí, Vestu ako... Foto: AvtoVaz
Lada Vesta Sport - 2019 Hoci sa v Rusku modernizácia nenosí, Vestu ako vlajkovú loď Lady neminie. Predstavená by mohla byť už tento rok. Základné verzie by mali byť inšpirované Vestou Sport.

Lada Vesta je absolútnou jednotkou ruského trhu. Aj vlani, v ťažkých pandemických časoch a časoch nedostatku čipov, sa znej predalo 113 690 kusov. To je viac, ako sa predá všetkých áut ročne na Slovensku. Podarilo sa jej predbehnúť aj lacnejšiu Grantu. Zdalo by sa, že na modernizáciu vlastne ani nie je dôvod. Predáva sa fantasticky, a navyše, Rusko neuťahuje emisný opasok v štýle Bruselu. Lenže Vesta už naozaj nie je nové auto. AvtoVaz ju predstavil v roku 2014 a na trh dorazila o rok neskôr. Takže bez zmien beží na linkách celých sedem rokov, teda ak nerátame nové verzie ako kombi SW, Vestu Cross či Vestu Sport, ktorá prišla až v roku 2019.

Renomovaní výrobcovia prídu s faceliftom najneskôr po piatich rokoch, ale tempo inovácie býva zvyčajne aj rýchlejšie. V Rusku si s tým až tak hlavu nelámu. Teraz o to viac, že Lada sa stiahla zo západoeurópskych trhov. Niektoré modely, ako napríklad Nivu, vyrába AvtoVaz už 44 rokov a naozaj sa príliš nezmenila. Odkedy má však v AvtoVaze hlavné slovo Renault, zavial do Togliatti čerstvý vietor. Napokon aj sama Vesta je jeho výsledkom. A tak sa aj v Rusku udomácňujú západné mravy. Chystá sa veľký facelift, ktorý má Vestu posilniť do ďalších rokov, pretože o jej nástupkyni sa ešte ani len nešepká.

Lada Vesta TCR - 2019 Čítajte viac AvtoVaz: Rusi predstavujú ‘bezkontaktné‘ motory. Majú byť nezničiteľné

Ruské médiá priniesli na svetlo sveta patentové nákresy modernizovanej Vesty z ruského Rosstandardu, čo je čosi ako náš patentový úrad. Z nich vyplýva, že hoci Vesta ostane verná dizajnu s motívom písmena X, ktorý sa premietol do masky aj bočných prelisov, je vzhľad oživia nové nárazníky aj svetlá. Týkať sa to má všetkých verzií vrátane outdoorovej Cross. Ešte väčšie zmeny nastanú v interiéri, kde dostanú zákazníci možnosť voľby digitálneho kokpitu aj veľkej dotykovej obrazovky multimédií s módnym vertikálnym umiestnením. Hovorí sa aj o komfortnejších sedadlách, bohatšej výbave a nových materiáloch.

Pod kapotou pravdepodobne k zásadným zmenám nedôjde. Vestu budú naďalej poháňať atmosférické 4-valce 1,6i (78 kW) a výkonnejší 1,8i (90 kW). Vesta Sport so 16-ventilovou hlavou valcov má až 107 kW. Prevodovky sú buď manuálne, alebo robotizované, vždy 5-stupňové. Nedávno však AvtoVaz prezradil, že pre väčší z motorov pripravuje malú aktualizáciu. Zmení sa najmä tvar piestov. Nie kvôli emisiám, ale kvôli spoľahlivosti a životnosti agregátu. Neskôr má táto novinka doraziť aj do menšieho motora. Opatrnosť, s akou AvtoVaz pristupuje k zmenám, je daná snahou udržať cenu Vesty na čo najnižšej úrovni. V súčasnosti stojí základná verzia 598 900 rubľov, teda ani nie 7 000 eur!

Lada Vesta Signature - 2016 Čítajte viac Lada Vesta Signature: Sedan pre ‘papalášov‘ skrachoval. Doplatil na ruskú náturu

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #facelift #Lada #Lada Vesta #AvtoVaz
Články podľa značiek