Driftovacie módy sú v poslednom čase módou. Nájdete ich na Mercedese-AMG, BMW M, ale aj na ôsmej generácii VW Golf R. Tieto autá majú pohon oboch náprav a tak driftovací mód spočíva v tom, že sa absolútna väčšina krútiaceho momentu prenesie na zadnú nápravu. Jednoducho, zo štvorkolky sa stane zadokolka. To je pre nadšencov šmykov ideálne. Lenže Ford na to teraz ide trochu inak. Chce vám s pretáčavým šmykom pomôcť. Patentoval si technické riešenie celkom nového driftovacieho módu, ktorý zapája do hry tak brzdy, ako aj motor. A má byť jedno, či pôjde o elektromobil, alebo o auto so spaľovacím agregátom.
Čítajte viac Ford Ranger Raptor: Surová sila z USA dorazí aj do EurópyPrincíp spočíva v tom, že na vyvolanie šmyku odpojí systém krátkodobo zadné poháňané kolesa a aktivuje zadné brzdy. Tým sa dostane auto do šmyku. Tu sa však technické riešenie Fordu nekončí. O udržanie driftu sa totiž následne postará presné dávkovanie krútiaceho momentu motora. Za takýchto okolností by teda náročný drift mal zvládnuť aj neskúsený vodič. Ford má už pritom s driftovacími technológiami skúsenosti. V roku 2017 predstavil na Focuse RS systém „Drift Stick“, čo bola ručne ovládaná elektronická brzda. Práve kvôli pôžitku za volantom umožňovala dávkovať brzdný moment klasickou pákou. Kde bude mať novinka premiéru zatiaľ nevieme.
Čítajte viac Ford Mustang California Special: Oslava slobody má V8, plátennú strechu a manuál!