
Kultové Audi TT je tu s nami už od roku 1998. A hoci kariéru odštartovalo škandálom pre zlú stabilitu v zákrutách, nakoniec prišli na svet tri generácie. Tá posledná je už však len tieňom tej prvej. Aspoň z pohľadu predajov. Kým v časoch najväčšej slávy si toto kupé a roadster vedeli v Európe nájsť aj viac ako 30 000 zákazníkov, v posledných troch rokoch to nie je ani tretina. Vlani padli registrácie dokonca na hrozivých 5 812 kusov. Už dávnejšie sa však špekulovalo, že z TT plánuje Audi vytvoriť samostatnú značku, pod ktorou by mohol vzniknúť populárnejší crossover alebo 4-dverové kupé.

No a teraz to vyzerá tak, že nové TT by malo byť elektrické. „Plánujeme pridať do našej ponuky niekoľko emotívnych áut, ale priamy nástupca TT by nebol správnym riešením. Spojiť batériový pohon s koncepciou TT nie je jednoduché,“ povedal Oliver Hoffman, technický riaditeľ Audi. A dodal, že namiesto toho si v Audi kladú otázku, čo je pre nich emotívne auto. „S TT sme verejnosť v roku 1998 naozaj prekvapili. Keď sme spustili predaj, neexistoval po takomto aute žiaden dopyt. A ono to zafungovalo. Teraz chceme prekvapiť opäť a tvrdo na tom pracujeme,“ vysvetlil Hoffman.

Z budúceho TT, ak sa tak bude vôbec volať, by tak mohla byť menšia verzia súčasného elektrického Audi e-tron GT. S jeho drahou platformou však počítať nemôže. Skôr to vyzerá tak, že využije osvedčené základy MEB, ktoré už používa VW ID.3, ID.4, ID.5, Škoda Enyaq iV, Cupra Born, ale aj Audi Q4 e-tron. Napokon, aj súčasné TT je cez platformu MQB blízkym príbuzným Volkswagenu Golf a Audi A3. Výkon 220 kW, dodávaný dvojicou elektromotorov by malému praktickému kupé bohato stačil. Čakať na ďalšie informácie už asi dlho nebudeme. Blíži sa totiž 25. výročie legendárneho TT a niet pochýb, že v Ingolstadte túto príležitosť využijú.