
Audi už dávnejšie oznámilo, že končí s vývojom nových spaľovacích motorov. Tie súčasné už len zmodernizuje. Posledné nové auto s klasickým pohonom predstaví v roku 2026, takže je jasné, že Audi budú ešte minimálne do konca dekády tankovať benzín. Značka z Ingolstadtu nebude teda taká radikálna ako napríklad Jaguar či Cadillac, ktoré prejdú na čisto elektrický pohon už v roku 2025. To však rozhodne neznamená, že by elektrifikáciu zanedbávalo. V portfóliu už má SUV e-tron, 4-dverové kupé e-tron GT aj menšie SUV Q4 e-tron. Tieto sú postavené na platformách MLB Evo, 1J a MEB. Čoskoro však príde s novou elektrickou architektúrou PPE (Premium Platform Electric) a ako naznačuje názov, podopierať má prémiové modely strednej triedy.

Premiéru bude mať v elektrickom nástupcovi Audi A6. A vlastne už mala, pretože vlani na autosalóne v Šanghaji Audi ukázalo koncept A6 e-tron. No a teraz pridáva druhý koncept s prívlastkom Avant, ktorý už od roku 1977 označuje ingolstadtské kombi. Je jasné, že tieto dve autá majú veľa spoločného. A ako tvrdí Audi, nejde zďaleka len o dizajnové cvičenie. Je to jasná ukážka nového Audi A6 a A6 Avant. Tomu zodpovedajú aj podobné rozmery. Na dĺžku má A6 e-tron Avant 4 960, na šírku 1 960 a na výšku 1 440 mm. Kombi má však na rozdiel od sedanu o čosi drsnejšie tvarovanú masku Singleframe. No najväčšie zmeny sú vzadu, kde sa A6 e-tron Concept zmenilo na dynamické kombi, či skôr shooting brake.

Napriek dlhšej streche sa však technikom podarilo udržať aerodynamický odpor na úžasne nízkej úrovni. Reprezentuje ho koeficient Cw 0,22, len o 0,02 vyšší ako pri sedane. Prúdenie vzduchu uľahčuje hladký podvozok, aerodynamicky optimalizované 22-palcové kolesá, ale aj strešný spojler a difúzor, ktorý redukujú turbulencie za vozidlom. A zabudnúť nesmieme ani na futuristické digitálne spätné zrkadlá. Kým však tie už Audi v sériovej produkcii používa, svetlá sú úplne nové. Kombinujú hneď niekoľko technológií. Napríklad uzučké predné reflektory Digital Matrix LED sú v podstate projektory schopné nielen osvetľovať, ale aj premietať videá či filmy na stenu. Napríklad počas nabíjania.

A potom sú tu tri malé projektory na každej strane, premietajúce varovné signály priamo na cestu, ďalšie projektory majú úlohu smerových svetiel. Tie zadné zas využívajú organické diódy OLED, takže majú vlastnosti displeja s prakticky neobmedzenými grafickými možnosťami. Do interiéru nás Audi zatiaľ nepustilo, no vzhľadom na veľký rázvor tu možno očakávať veľkorysý priestor. Neuberajú z neho ani ploché batérie, dokonale integrované v podlahe. Majú mať kapacitu 100 kWh a napájať dva elektromotory so spoločným výkonom 350 kW a krútiacim momentom 800 Nm. V takejto konfigurácii by malo elektrické Audi A6 šprintovať na stovku za 4,2 sekundy.

Samozrejme, nová platforma PPE umožní aj ďalšie konfigurácie s menšou kapacitou batérií a jediným elektromotorom. No aj najslabšia verzia má zvládať šprint na stovku približne za sedem sekúnd. Dôležité je, že PPE využíva, podobne ako Porsche Taycan, ale aj sériové e-tron GT, 800 V batériu, čo znamená ultrarýchle nabíjanie. Na predĺženie dojazdu o 300 km má stačiť len 10 minút a 25 minút zas na to, aby sa batérie nabili z piatich na 80 percent. Celkový dojazd odhaduje Audi na 700 km, a to podľa normy WLTP. Stáť za tým má práve skvelá aerodynamika. O komfort sa zas postará pneumatické odpruženie a vyspelá konštrukcia náprav na 5-prvkových závesoch. Na ostrú premiéru by sme nemali čakať dlho, pretože prvý model s platformou PPE predstaví Audi už v roku 2023. Možno práve nové A6.