
O druhej generácii pikapu Amarok už Volkswagen čo to prezradil. Vieme, že bude technickým príbuzným nového Fordu Ranger, keďže oba koncerny úzko kooperujú, aj to, že identitu značky sa bude snažiť hájiť výrazne odlišným dizajnom. Napokon, predstavu o ňom sme si už mohli spraviť vďaka skiciam exteriéru a interiéru. No je tu jedno prekvapenie. Ako sa pre britský Autocar vyjadril Lars Krause, šéf marketingu divízie úžitkových vozidiel, automobilka zvažuje čisto elektrickú verziu. Pritom Ranger počíta nanajvýš s plug-in hybridom.

Rozhodnuté vraj ešte nie je, pretože plne elektrifikovaná verzia by mala prísť až v priebehu životného cyklu Amaroku, možno s prvým faceliftom. Času je teda ešte dosť. Dôvod odlišného prístupu majú byť v dojazde. „Zatiaľ nie sme spokojný s čisto elektrickým dojazdom plug-in hybridu. Nikdy nehovorím nikdy, ale preferujeme čisto batériovú verziu,“ povedal Krause. Možno za tým stojí aj fakt, že v Európe sa začínajú nad plug-in hybridmi sťahovať čierne mračná. Viaceré organizácie označujú ich prínos pre životné prostredie za sporný.

Dá sa ale Amarok na základoch Rangeru, ktorý s takouto rozsiahlou elektrifikáciou nepočítal, prerobiť na elektromobil? Podľa Krausa áno. „Samozrejme, niektoré časti budem musieť upraviť, uskutočniteľné to ale je a my na tom pracujeme“, vysvetlil. Elektrický Amarok s prívlastkom ID by tak vytvoril súrodenca novej dodávky VW ID.Buzz Cargo, ktorej vývoj tiež zabezpečovala divízia VW úžitkové vozidlá. Platforma MEB, na ktorej stojí je síce pre Amarok nepoužiteľná, ale batérie a komponenty elektropohonu určite áno. Kariéru však nepochybne odštartuje s naftovými 4– a 6-valcami.