Po vlaňajšej premiére novej generácie BMW radu 2 Coupé sa čaká už len na najostrejšiu verziu M2. Bude to poriadna raketa, veď na rozdiel od Mercedesu-Bnezu A od AMG sa novinka nevzdá 6-valca. A už súčasné BMW M40i xDrive je poriadna šelma. Veď pod kapotou má 275 kW a 500 Nm krútiaceho momentu. Ostré BMW M2 pôjde však ešte ďalej. A má z čoho ťažiť. Veď nové kupé je v podstate skrátenou „trojkou“ či „štvorkou“. Stačí teda siahnuť po ich najvýkonnejších agregátoch 3,0 TwinPower Turbo. Nové M3 a M4 majú zásobu 353 a vo verziách Competition až 375 kW. Takže výkon nového M2 by sa príliš líšiť nemusel.
Čítajte viac Test: BMW M240i xDrive Coupé – toto je fosílna nirvánaOdhadujeme ho kdesi medzi 301 kW predošlej generácie M2 vo verzii Competition a slabšou M-trojkou. Niektoré zdroje predpokladajú výkon 335 kW. Ten bude mieriť ku všetkým štyrom kolesám cez 8-stupňovú automatickú prevodovku, no vylúčený nie je ani manuál. Ako vidieť na zamaskovaných predsériových prototypoch, M2 dostane výrazný aerodynamický paket a za príplatok aj prítlačné zadné krídlo. Odhalené sú nádherné disky, ktoré by mohli mať priemer aj 20 palcov. Koncovky výfukov by mali ústiť v centre zadného difúzora, čo bude nepochybne efektné.
Čítajte viac BMW M4 CSL: ‘Okruhovej nirváne‘ chýba snáď len manuál. A môže na cesty!V kabíne môžeme očakávať novší infotainment s dvojicou prepojených obrazoviek, s ktorým práve prichádza modernizované BMW radu 3. A, samozrejme, množstvo kože a dekorácií z karbónu. Zaujímavé je, že M2 nebude vznikať v Európe, ale v mexickom závode BMW v San Luis Potosí. Dátum premiéry nepoznáme, no v každom prípade to bude ešte v tomto roku. Ak nie na jeseň, tak možno BMW využije festival rýchlosti v Goodwoode, ktorý prebehne už koncom júna. Práve tam bude divízia M oslavovať päťdesiate výročie od vzniku. Nové M2 by sa tu nepochybne vynímalo popri brutálnom SUV BMW XM. Pripomeňme, že M2 je najpredávanejším „emkovým bavorákom“ všetkých čias.