Zhruba do polovice mesiaca plánuje firma Eurocar v skompletizovať všetkých 80 áut, ktoré boli minulú stredu vypravené vlakom z Mladej Boleslavi. Ide o modely Kodiaq a Karoq, ktoré boli na Ukrajinu doručené v rozložené forme. Povedala hovorkyňa Škody Simona Havlíková.
„Závod v Ukrajinskom Solomonove aj naďalej funguje ako logistické centrum, ktoré v spolupráci s OSN a Červeným krížom poskytuje humanitárnu pomoc Ukrajincom. Obnova výroby je pozitívnym signálom, že Ukrajina je nezdolá vo svojej túžbe rast a ísť vpred,“ uviedla Havlíková.
Čítajte viac Ruské automobilky sa rozbiehajú. Čo dokážu vyrobiť?Autá na Ukrajinu dopravil vlak vo forme takzvaného SKD (Semi Knocked Down), teda vo forme čiastočnej predmontáže. Z hotových vozidiel boli demontované motor, prevodovka, predná náprava, zadná náprava, kolesá, výfuk, v prípade verzií 4×4 aj kardanový hriadeľ. Spolu s karosériou boli uložené na palety, ktoré putovali k opätovnej montáži v závode Eurocar na Ukrajine, ktorý musel po invázii ruských vojsk prerušiť výrobu.
Čítajte viac Predaj áut v Rusku sa v máji prepadol takmer o 84 percent!Škoda kvôli invázii prerušila tiež všetky aktivity v Rusku. Výrobu zastavila vo svojich ruských závodoch v Kaluge a Nižnom Novgorode a zastavila aj export áut do krajiny. Ruský trh je pritom pre Škodu jeden z najvýznamnejších. V roku 2021 bolo práve Rusko druhým najväčším trhom automobilky. Škoda tam predala 90 400 áut.
V Rusku Škoda vyrábala modely Rapid, Octavia, Karoq a Kodiaq. V Nižnom Novgorode vyrábala tri modely, Rapid schádzal z montážnych liniek v Kaluge. Škoda vlani dodala zákazníkom ba celom svete 878 200 áut, čo je o 12,6 percenta menej v medziročnom porovnaní. Zároveň však zvýšila nekonsolidovaný čistý zisk o 48 % na 22,41 miliardy korún. Nekonsolidované tržby sa znížili len o 0,4 % na 422,6 miliardy korún.