Čipová kríza už naučila zákazníkov skromnosti aj trpezlivosti. Ponuka verzií áut sa rapídne zredukovala a aj tak sa na ne čaká dlhšie. Samozrejme, platíte viac. No teraz sú tu ďalšie limity. Tak napríklad Tesla začala vo svojej novej berlínskej Gigafactoty vyrábať SUV Tesla Y výlučne vo dvoch farebných odtieňoch. A to buď s čiernym lakom Solid Black, alebo bielym White Multi Coat. Fabrike to umožňuje zjednodušiť výrobnú logistiku, vyrobiť viac vozidiel a rýchlejšie ich dodať zákazníkom.
Čítajte viac Slovák, ktorý v Tesle šéfoval vývoju Autopilota, firmu opúšťaAko uvádza Automotive News Europe, zákazníci, ktorí si vyberú červené, modré alebo strieborné vozidlá, budú musieť čakať najmenej do marca 2023, pretože Teslu Y v týchto farbách vyrába pre Európu výlučne závod v čínskom Šanghaji. Tesla však v tomto nie je sama. Tak napríklad Renault ponúka takzvaný „Fast track“, teda zrýchlenú dodávku modelu Arkana v prípade, že si zákazníci vyberú čierny, perleťovobiely, alebo sivý odtieň laku karosérie.
Čítajte viac Hrozí Tesle 'Dieselgate'? Úradom už dochádza trpezlivosťSituácia s ponukou farieb by sa v prípade Tesly Y mohla zlepšiť po 12-dňovej celozávodnej prestávke, počas ktorej prejde berlínsky závod procesom optimalizácie. Výsledkom má byť skrátenie výrobného taktu zo súčasných 90 na 45 sekúnd a zavedenie trojzmennej prevádzky. Platí to aj pre lakovňu, kde boli podľa niektorých zdrojov od začiatku prevádzky v marci problémy. Postupne by sa mala vyšplhať kapacita nemeckej továrne až na 500 000 áut ročne. To je ambiciózny cieľ, pretože od apríla do konca júna tu vzniklo len asi 6 000 vozidiel.