Sedemdesiatšesťročný Brit s juhoafrickým pôvodom Gordon Murray sa preslávil ako konštruktér monopostov Formuly 1 a vďaka svojim inováciám sa stal legendou. Po ukončení kariéry v pretekárskom kolotoči sa rozhodol skonštruovať najrýchlejšie civilné auto, čo sa mu v 90. rokoch podarilo. Reč je o modeli McLaren F1.

Pred dvoma rokmi založil spoločnosť Gordon Murray Automotive (GMA) a predstavil ideového nástupcu spomínaného superšportu, ktorý dostal označenie T.50. Opäť ide o automobil so sedadlom vodiča umiestnením uprostred, poháňaný atmosférickým dvanásťvalcom a s veľmi nízkou pohotovostnou hmotnosťou len 852 kilogramov (v okruhovej verzii Niki Lauda). Neskôr pribudol aj model T.33 reprezentujúci triedu superšportov na každý deň a vznik divízie Gordon Murray Technology (GMT) zameranej na technický vývoj.

A práve nové oddelenie sa aktuálne sústredí na vývoj koncepcie elektromobilov, ktoré budú znamenať prelom vďaka nízkej hmotnosti. Na základe vyjadrení nového riaditeľa Gordon Murray Group Philipa Leeho má nové elektrické SUV vážiť od 1 100 do 1 200 kilogramov. Malo by byť teda o niekoľko stoviek kilogramov ľahšie ako mestský hatchback Renault ZOE. Kľúčom k úspechu sú unikátne batérie.

Tie sú chladené novou technikou a zároveň sú namontované na pevný skelet i-Case. Batérie môžu dosahovať vyššiu energetickú hustotu a lepšie zvládajú vysoké aj nízke teploty. Odľahčeniu auta však prispeje aj platforma, ktorá sa zrodila už pri Murrayho projekte malého mestského vozidla iStream. Namiesto oceľových dielcov karosérie pri ňom použil kovový rám a kompozitné panely.
Okrem úspory hmotnosti dôjde aj k šetreniu výrobných nákladov. Nové SUV sa bude vyrábať v novom sídle firmy vo Windleshame v grófstve Surrey rovnako ako model T.33. Vďaka investícii 300 miliónov libier (približne 357 miliónov eur) mohla spoločnosť zvýšiť počet zamestnancov z 90 na 300.