Bugatti je dnes súčasťou spoločnosti Bugatti – Rimac. Logicky sa teda očakávalo, že aj molsheimskú značku čaká čisto elektrická budúcnosť. Lenže tak to nebude, ako naznačil už dávnejšie jej nový šéf Mate Rimac. Teraz poskytol bližšie informácie o pohone budúcich modelov. A to v podcaste magazínu Top Gear. Netešte sa ale na to, že by ikonický motor 8,0 W16 prežil. S ním už Bugatti neráta. A v podstate sa s ním lúči v limitkách Bolide a otvoreným Mistralom. Napriek tomu sa Bugatti benzínu len tak ľahko nevzdá.
Čítajte viac Bugatti Mistral: Rozlúčka s motorom W16 má podobu roadsteru!„Keď sme sa začali baviť o prevzatí Bugatti, ľudia z Volkswagenu a z Porsche mi hovorili, že budúcnosť značky musí byť elektrická. A vlastne by to ani nebol problém. Stačilo by postaviť novú karosériu na báze technológie Rimacu Nevera, ktorý sme vyvíjali päť rokov a ktorý je najvýkonnejším elektromobilom súčasnosti. Nakoniec sme sa ale rozhodli, že elektrický ostane iba Rimac a Bugatti čoskoro ponúkne spaľovacie motory. Ale len ako súčasť hybridného pohonu. A budete prekvapení,“ povedal Mate Rimac. Bohužiaľ, o samotnom pohone šéf značky viac neprezradil.
Čítajte viac Bugatti Bolide: Z 0 na 500 km/h za 20,6 sekundy! Je to však rozlúčkaNepoznáme počet valcov ani objem nového motora. V každom prípade môže ísť o hybrid alebo plug-in hybrid. Uvidíme, čo na to zákazníci, ktorí majú imidž Bugatti stále spojený so 16-valcom. Nie je tiež tajomstvom, že bývalý šéf Bugatti Stephan Winkelmann, ktorý sa vrátil do Lamborghini, mal k elektrifikácii Bugatti zásadné výhrady. Práve to malo stáť za jeho odchodom z pozície CEO značky. V najbližšej dobe sa ale klienti Bugatti báť nemusia. Automobilka z Molsheimu ešte dokončí modely Mistral a Bolide na základe Chironu, vrátane jeho úžasného motora.