Aj Toyota má rozsiahly transformačný plán. Do roku 2030 chce predávať ročne 3,5 milióna elektromobilov. Z toho jeden milión pod značkou Lexus. Má to ale svoje riziká. Napríklad v oblasti zamestnanosti. Nie je tajomstvom, že elektrické autá potrebujú menej súčiastok, a teda aj menej zamestnancov. V súvislosti s elektrifikáciou tak mnohé automobilky rušia pracovné miesta. Japonská Toyota sa tomu chce vyhnúť. Jej šéf Akio Toyoda už niekoľkokrát, napríklad aj počas pandémie, preukázal výrazné sociálne cítenie. Japonská automobilka ňou „preplávala“ bez ujmy na počte zamestnancov. A podobné to má byť s elektrifikáciou.
Čítajte viac Toyota ukázala ‘showroom budúcnosti‘. Je explóziou elektromobilov!„Potrebujeme strednodobú až dlhodobú stabilnú zamestnanosť a vytvorenie spoločnosti, v ktorej môže mať každý nádej a dôveru v budúcnosť,“ povedal Toyoda na nedávnom podujatí Japonského združenia výrobcov áut, kde patrí okrem Toyoty aj Honda, Mazda, Subaru, Mitsubishi a Suzuki. Dobrým príkladom, ako neprepúšťať, je plán Toyoty na premenu dvoch závodov na výrobu motorov na batériové fabriky. Ide o závod Shimoyama, ktorý zamestnáva 1 700 ľudí vyrábajúcich motory a nádrže, ako aj závod Myochi, kde pracuje 1 500 zamestnancov na produkcii pohonných systémov.
Čítajte viac Toyota postaví v USA gigafactory na batérie. Spojí sa s Panasonicom?Táto transformácia je súčasťou širšieho plánu japonskej automobilky s investíciou 5,6 miliardy eur do zvýšenia výroby batérií o 40 gigawatthodín pre čisto elektrické vozidlá a o šesť gigawatthodín pre hybridné autá. Do roku 2030 by tak mala byť Toyota schopná produkovať ročne batérie s kapacitou 280 gigawatthodín. Najnovšia investícia sa dotkne aj „baterkární“ v Severnej Karolíne a dvoch v Japonsku – v Himeji a v Kosai. Toyota ich bude potrebovať nielen pre značku Toyota, ale aj pre prémiovú značku Lexus, ktorá bude od roku 2035 ponúkať už len batériové modely.