Automobilky prežívajú naozaj náročné obdobie. Masívne investujú do elektromobility, zároveň však musia držať nažive modely so spaľovacími motormi. Najmä tie totiž plnia ich kasu, prípadne vyrovnávajú straty z predaja elektromobilov. Mať takúto stratégiu je však nesmierne nákladné. Zvlášť pre automobilky, ktorých hlavným teritóriom je Európa – kontinent, ktorý najneskôr od roku 2035 zakáže predaj áut so spaľovacími motormi. Potom asi neprekvapí, že Renault sa rozhodol postupne presúvať investície smerom k elektromobilite.
Čítajte viac Renault vylepšil riadenie 4Control. Z SUV urobí hatchbackNa jeseň oznámi plán na vytvorenie dvoch divízií. Jednou bude divízia Ampere vo Francúzsku, pre vývoj a výrobu elektrických pohonov, a druhou zas divízia Horse, ktorá bude mať sídlo mimo Francúzska a ktorá zlúči všetky jeho závody na výrobu benzínových a hybridných motorov. Tieto má v súčasnosti umiestnené v Španielsku, Portugalsku, Turecku, Rumunsku a Latinskej Amerike. Kým v divízii Ampere hodlá byť väčšinovým akcionárom, o divíziu Horse sa podelí s viacerým vlastníkmi. A keďže sesterský Nissan neprejavil záujem, ponuky sa chytili Číňania.
Čítajte viac Ikonický Renault 5 sa vracia v elektrine a so zlatými doplnkami!Okrem Renaultu, ktorý si ponechá 40 % akcií, pripadne ďalších 40 % na čínsku automobilku Geely a zvyšných 20 % na zatiaľ neznámu ropnú skupinu. Geely vlastní švédske Volvo, Lotus aj časť akcií Mercedesu-Benz. Obe divízie budú zamestnávať približne po 10 000 ľudí. Renault dúfa, že zdieľaním nákladov na naftové a benzínové motory uvoľní finančné prostriedky na investície do elektromobility, kde zaostáva za konkurenciou. To napriek tomu, že spolu s Nissanom patril k priekopníkom elektrifikácie. Prítomnosť ropnej spoločnosti má zas vyústiť do rozvoja výroby „zeleného“ vodíka a budovania vodíkovej infraštruktúry.