Na prelome rokov 2020 a 2021 SsangYong z dôvodu neschopnosti splácať svoje dlhy (de facto vyhlásil insolvenciu) požiadal o takzvanú autonómnu reštrukturalizáciu, čím získal dočasnú ochranu pred veriteľmi. Mimochodom, podobný krok už musela automobilka spraviť v roku 2009. Väčším problémom však bolo, že v roku 2020 Mahindra & Mahindra zrušila plánovanú vyše 400-miliónovú investíciu do tejto automobilky, čím ju de facto odpísala. Tento krok potvrdila o ďalšie dva mesiace, keď oficiálne vyhlásila, že jej podiel v SsangYongu vo výške približne 75 percent je celý na predaj.
Čítajte viac SsangYong Torres: Nové drsné SUV naftu nepotrebuje. Dorazí aj k námPrvý pokus zachrániť SsangYong pomocou akvizície spoločnosťou Edison Motors skrachoval, keďže tento výrobca elektrických autobusov nezaplatil druhú splátku vo výške 224 miliónov dolárov. SangYong tak opäť hľadal kupca a aj ho našiel. Na jar obletela svet správa, že o automobilku má záujem kórejský chemický a oceliarsky gigant KG Group. Ten súhlasil s prevzatím 61 % podielu v zadlženej automobilke, ktorá bola od apríla 2021 v nútenej správe. Akvizíciu v hodnote 707 miliónov dolárov nakoniec schváli aj kórejský protimonopolný úrad.
Čítajte viac SUV naďalej valcujú trh. Toto je 15 najpredávanejších v tomto roku na Slovensku!Medzitým klesli celosvetové predaje SsanYongu v prvom polroku 2022 o 21 % na 58 281 kusov, hoci na domácom trhu dokázal zvýšiť registrácie o šesť percent na konečných 34 277 vozidiel. Teraz tu ale máme dobré správy. Kórejská automobilka 11. novembra oznámila, že splatila úver určený na rehabilitačný proces spoločnosti. SsangYong chce teraz urýchliť stabilizáciu svojich procesov, zvýšiť predaje a čo najskôr dosiahnuť zisk. Pomôcť má uvedenie nového modelu Torres na medzinárodných trhoch a nového elektrického SUV U100, ktoré predstaví SsangYong v budúcom roku.