Škoda predstavila praktické kombi na báze Favorita v roku 1990. Novinka dostala meno Forman a stala sa v bývalom Československu skutočným hitom. Bolo to vlastne prvé kombi Škody od čias skončenia výroby pôvodnej Octavie Combi v roku 1971. Škody 1000 MB, 100 a ani Škody 105 až 136 s motorom vzadu totiž neumožňovali vytvoriť praktickejšiu verziu karosérie. A ani vznik Formanu nebol jednoduchý. Trvalo mu to celé tri roky od premiéry Favorita. Nie div, že Česi a Slováci sa išli doslova potrhať, aby sa im v Mototechne ušiel nejaký ten kus. Sen chalupárov stál síce od 173 550 Kčs a v luxusnejšej verzii LS až 198 350 Kčs, čo nebolo pri priemernej mzde 4 644 korún práve málo, ale ponúkol obrovský batožinový priestor s objemom 400 litrov a po sklopení sedadiel až 1 300.
Výroba bežala s viacerými modernizáciami do roku 1994, pričom z liniek zišlo 223 059 kusov. Ceny rástli. V roku 1994 ste už za Forman zaplatili minimálne 239 400 korún a akčné verzie z konca výroby atakovali hranicu 300 000 Kčs. Potom Forman nahradila radikálne modernizovaná Felicia Combi. Forman, ktorý vznikol už po páde železnej opony, mieril aj na export. Nielen do krajín bývalého východného bloku, ale aj na Západ, veď Škoda už vtedy patrila do koncernu Volkswagen. A ten rozbehol export na plné obrátky. Za Atlantik, prsnejšie do Severnej Ameriky, sa však praktické československé kombi nikdy nedostalo. O to viac prekvapila nedávna aukcia Formanu GLX v USA! Ako sa mohol Forman zatúlať až tak ďaleko? Stojí za tým predávajúci z Kolumbie, kde sa Forman vyvážal, ktorý si ho obstaral v roku 2021 a o rok neskôr sa presťahoval do USA. A auto prihlásil v štáte Georgia.
Tento biely exemplár bol vyrobený v roku 1994, teda v poslednom roku produkcie. Disponuje preto už legendárnymi 548 zlepšeniami, ktoré hlásala dobová reklama a ktoré Favorit aj Forman absolvovali v roku 1993. Má novú masku, nové nárazníky, lepšiu ochranu pri bočnom náraze, rozšírený rozchod kolies aj čierny interiér. A keďže ide o luxusné vybavenie GLX, navyše v exportnej verzii, nechýbajú mu ani predné hmlové svetlá, 13-palcové disky Ronal z hliníkovej zliatiny, otáčkomer, kazetový prehrávač Blaupunkt, zadný stierač, strešné okno, vyhrievané zadné okno či centrálne uzamykanie. Zaujímavé je, že hoci po modernizácii mal celohliníkový 4-valec Formanu s objemom 1,3 litra jednobodové vstrekovanie Bosch Monotronic, americký exemplár používa stále karburátor. Výkon by mal byť 47 alebo 50 kW, v ponuke nie je uvedený.
Auto, ktoré má najazdených za 29 rokov 91 000 kilometrov, vyzerá vo veľmi dobrom stave. Pred aukciou podstúpilo hĺbkový servis. Zahŕňal výmenu motorového oleja a chladiacej kvapaliny, ako aj výmenu batérie, vzduchového filtra, krytu vzduchového filtra, palivového filtra a palivových hadíc. Pozornosť venovali aj brzdám. Obnovené sú predné kotúče, brzdové platničky aj zadné bubnové brzdy. Nový kryt majú homokinetické kĺby. A problémy by tomuto Formanu nemala robiť ani korózia. Najmä piatych výklopných dverí, ktoré požierala hrdza vždy ako prvé. Predajca sa totiž postaral o lakovanie a zväčšenie drenážnych otvorov. Vozidlu nechýba dobové náradie ani doklady. Taký pekný exemplár nezoženiete dnes ani v Česku ani na Slovensku. Nakoniec sa na internetovej aukcii webu Bring a Trailer podarilo vydražiť Forman za 6 007 dolárov, čo je 5 614 eur, a nie je to ďaleko od ceny, za ktorú bol predaný ako nový.