Pod krídlami koncernu Stellantis má síce Alfa Romeo nalinkovanú ružovú budúcnosť, veď do štyroch až piatich rokov chce predávať asi 300 000 áut ročne, ale súčasné registrácie tomu veru nenasvedčujú. Vlani predala Alfa v Európe len asi 32 000 vozidiel, čo je menej, ako predá hibernujúca Lancia z jediného modelu Y v Taliansku, a v USA to bolo približne 13 000 kusov. Sen o tom, že sedan Giulia a SUV Stelvio podkúria nemeckému prémiovému trhu, sa jednoducho nenaplnil. Len pre zaujímavosť, v roku 1990 len v Európe našla Alfa Romeo viac ako 200 000 zákazníkov, o desať rokov neskôrtakmer 180 000 a v roku 2010 aspoň 110 000. Dnešná Alfa je tak len tieňom slávnej minulosti. Napriek tomu vie stále zburcovať emócie entuziastov.
Čítajte viac Alfa Romeo 4C Spider: Limitka 33 Stradale Tributo bude krásnou rozlúčkouDokázala to práve v týchto dňoch. Šéf značky Jean-Philippe Imparato, donedávna šéf Peugeotu, oznámil, že pripravovaný superšport s pracovným označením C6 je prakticky vypredaný. To napriek tomu, že toto auto ešte nik nevidel. Samozrejme, podobné situácie nie sú nezvyčajné, napríklad keď Ferrari, Lamborghini alebo Bugatti predstavia privátnemu publiku limitovanú edíciu špeciálnej novinky. Od toho má ale C6 naozaj ešte ďaleko. Sám Imparato priznal, že zatiaľ nie je známe, ako bude auto vyzerať. Zato dodal, že Alfa pracuje na niečom, čo by mohla vystaviť v múzeu automobilky rovno vedľa kultového kupé 8C. Imparato dokonca naznačil, že ešte nepadlo ani rozhodnutie o type pohonu.
Čítajte viac Aj Alfe ‘hrozí‘ elektromobil. Techniku možno dodá PSANovinka má byť podľa neho vybavená skôr spaľovacím motorom ako elektrickým pohonom. To by bolo logické, pretože táto Alfa by mohla byť jej posledným superšportom na benzín pred rokom 2027, po ktorom sa zamiera už len na elektromobily. O osude „6C“ nie je rozhodnuté ani na úrovni vedenia koncernu Stellantis. To sa má k projektu definitívne vyjadriť až v apríli. Takže jediné, čo má byť isté, je to, že ak vznikne, nepôjde o okruhovú „hračku“, ale o model schválený pre cestnú premávku, tak ako to bolo s 8C pred mnohými rokmi. Známe sú aj plány v najbližšej budúcnosti. Súčasnú ponuku, ktorú nedávno rozšírilo kompaktné SUV Tonale, doplní v roku 2024 ešte menšie SUV, v roku 2025 príde na rad nová Giulia a po nej Stelvio.