V roku 2026 prejde súčasná, ôsma generácia VW Golf, modernizáciou. Šéf technického vývoja Kai Grünitz v súvislosti s faceliftom prezradil, že Golf sa bude musieť pravdepodobne vzdať manuálnych prevodoviek. „Žiadna nová generácia Golfu nebude s manuálnym radením.“ Dodal, že toto rozhodnutie bolo prijaté v súvislosti s dodržiavania emisných limitov očakávanej normy Euro 7, ak bude prijatá tak, ako bola navrhnutá. To znamená, že vynovený Golf bude nielen drahší ale po prvýkrát v histórii všetkých generácii vybavený výlučne automatickou prevodovkou. Najsmutnejšie je, že platiť to bude aj pre kultový Golf GTI, ktorý je zakladateľom európskych hothatchov
Čítajte viac VW Polo GTI je po modernizácii. A jediné so 4-valcom!Ako sa vyrába v Bratislave už 20 rokov VW Tuareg.
Doteraz mohla mať každá generácia manuál. Aj tá súčasná, ktorá disponuje 4-valcom 2,0 TSI s výkonom 180 kW. Šokujúce je, že rozdiel v produkcii emisií CO2 na kilometre je priam zanedbateľný. GTI s manuálom emituje 162 g/km a so 7-stupňovou prevodovkou DSG 160 g/km. Lenže Volkswagen tvrdí, že z hľadiska emisných kvót sú aj dva gramy podstatné. Golf GTI príde tak o manuálnu prevodovku práve v čase, keď bude oslavovať 50 rokov od vzniku, čo nie je vhodným darčekom pre širokú skupinu priaznivcov tejto ikony. Prvá generácia GTI z roku 1975 mala 4-stupňovú prevodovku a tie nasledujúce 6-stupňové. V USA je dokonca možný manuál aj v kombinácii s najvýkonnejším Golfom R, ktorý posiela ku všetkým štyrom kolesám 235, respektíve vo verzii Performance 245 kW.
Zatiaľ nie je jasné, či sa rozhodnutie bude týkať aj ďalších modelov v ponuke Volkswagenu, ako Up-u, Pola, T-Crossu, Taiga, T-Rocu a Arteonu, rovnako ako Tiguanu a Passatu, ktoré na manuál nezanevreli. Volkswagen nie je pritom zďaleka jedinou automobilkou, ktorá ustupuje od manuálnych prevodoviek. Mini napríklad nedávno odhalilo špeciálnu edíciu hot hatchu JCW s tým, že ide o posledný model s manuálnym radením a Mercedes-Benz to s manuálmi zabalil už v roku 2021. Dôvodom nie sú len emisie. Ako vieme, manuálne prevodovky sú nekompatibilné s hybridnými technológiami, nehovoriac o tých asistenčných. Zároveň sa výrobcom darí odstránením manuálov znižovať náklady, pretože na linkách je menej rôznorodých verzií.