V roku 2026 prejde súčasná, ôsma generácia VW Golf, modernizáciou. Šéf technického vývoja Kai Grünitz v súvislosti s faceliftom prezradil, že Golf sa bude musieť pravdepodobne vzdať manuálnych prevodoviek. „Žiadna nová generácia Golfu nebude s manuálnym radením.“ Dodal, že toto rozhodnutie bolo prijaté v súvislosti s dodržiavania emisných limitov očakávanej normy Euro 7, ak bude prijatá tak, ako bola navrhnutá. To znamená, že vynovený Golf bude nielen drahší ale po prvýkrát v histórii všetkých generácii vybavený výlučne automatickou prevodovkou. Najsmutnejšie je, že platiť to bude aj pre kultový Golf GTI, ktorý je zakladateľom európskych hothatchov

Ako sa vyrába v Bratislave už 20 rokov VW Tuareg.
Doteraz mohla mať každá generácia manuál. Aj tá súčasná, ktorá disponuje 4-valcom 2,0 TSI s výkonom 180 kW. Šokujúce je, že rozdiel v produkcii emisií CO2 na kilometre je priam zanedbateľný. GTI s manuálom emituje 162 g/km a so 7-stupňovou prevodovkou DSG 160 g/km. Lenže Volkswagen tvrdí, že z hľadiska emisných kvót sú aj dva gramy podstatné. Golf GTI príde tak o manuálnu prevodovku práve v čase, keď bude oslavovať 50 rokov od vzniku, čo nie je vhodným darčekom pre širokú skupinu priaznivcov tejto ikony. Prvá generácia GTI z roku 1975 mala 4-stupňovú prevodovku a tie nasledujúce 6-stupňové. V USA je dokonca možný manuál aj v kombinácii s najvýkonnejším Golfom R, ktorý posiela ku všetkým štyrom kolesám 235, respektíve vo verzii Performance 245 kW.


Zatiaľ nie je jasné, či sa rozhodnutie bude týkať aj ďalších modelov v ponuke Volkswagenu, ako Up-u, Pola, T-Crossu, Taiga, T-Rocu a Arteonu, rovnako ako Tiguanu a Passatu, ktoré na manuál nezanevreli. Volkswagen nie je pritom zďaleka jedinou automobilkou, ktorá ustupuje od manuálnych prevodoviek. Mini napríklad nedávno odhalilo špeciálnu edíciu hot hatchu JCW s tým, že ide o posledný model s manuálnym radením a Mercedes-Benz to s manuálmi zabalil už v roku 2021. Dôvodom nie sú len emisie. Ako vieme, manuálne prevodovky sú nekompatibilné s hybridnými technológiami, nehovoriac o tých asistenčných. Zároveň sa výrobcom darí odstránením manuálov znižovať náklady, pretože na linkách je menej rôznorodých verzií.