Elektroboom v Číne? Tisíce elektromobilov tam hnije na ‘pohrebiskách‘

Čína sa rada pýši a nerada ukazuje svoje neúspechy. Týka sa to aj elektromobility. Zábery z dronov ukazujú, že tisíce elektrických áut nikdy neskončilo u zákazníkov a neslúži ani iným účelom. Je to malá ekologická katastrofa.

22.06.2023 16:00
debata (23)
Tieto elektromobily sú prakticky nové. Napriek... Foto: Seepentza
Čína - odstavené elektromobily do šrotu Tieto elektromobily sú prakticky nové. Napriek tomu ich nik nechce a tak ostávajú uskladnené na odstavných plochách.

Pred pár rokmi prebiehal v Číne boom zdieľaných bicyklov. Na projekty ekologickej mestskej mobility vynaložila vláda od roku 2016 obrovské finančné prostriedky. Už o dva roky neskôr však väčšina spoločností zbankrotovala, aspoň naoko. Kanál Seepentza na základe snímok z dronov tvrdí, že státisíce bicyklov sa dostalo na gigantické skládky a majitelia firiem „zdúchli“ aj s dotáciami za hranice.

kolobežka, elektrická kolobežka Čítajte viac Sú nebezpečné a hyzdia mesto. V Paríži chcú zdieľané kolobežky úplne zakázať

Teraz sa deje čosi podobné. Ale v oveľa nebezpečnejšom „formáte“. Hovoríme o zdieľaných elektromobiloch. Nové zábery ukazujú tisíce prakticky nových elektrických áut značiek BYD, Geely a Hozon, ktoré boli pôvodne určené na to, aby umožnili jednoduchú a ekologickú prepravu v čínskych mestách. Nakoniec sa však ukázalo, že napriek masívnej podpore nie je o zdieľanie záujem.

A takto vyzerá hrozivý pohľad z dronu. Foto: Seepentza
Čína - odstavené elektromobily do šrotu A takto vyzerá hrozivý pohľad z dronu.

Autá tak ostali bez využitia a doslova hnijú na odstavných parkoviskách. Sú ich tisíce a na prvý pohľad vidieť, že niektoré z nich sa do služby ani len nedostali. V porovnaní s bicyklami je takéto plytvanie oveľa škandalóznejšie. Elektromobily totiž nie sú bicykle. Už len ich výroba si vyžaduje obrovské množstvo energie a surovín. Zvlášť výroba akumulátorov plných chemikálií a vzácnych kovov.

Autolib - Bluecar Čítajte viac Vo Francúzsku objavili cintorín elektromobilov. Sú ich tisíce!

Na to, aby splatili svoju výrobnú uhlíkovú stopu, musia najazdiť desaťtisíce kilometrov. Presne to sa však nestalo. A stopu CO2 ešte zvýšia, pretože ich bude nutné zošrotovať. Zároveň kanál Seepentza upozorňuje, že tieto falošné registrácie deformujú už roky celkové štatistiky predaja elektromobilov v Číne, ktorá sa považuje za najväčšieho producenta elektrických áut na svete a zároveň za najväčší trh s elektromobilmi. V štatistikách totiž figurujú ako predané.

Pozrite sí zábery z dronu na cintorín elektromobilov v Číne

© Autorské práva vyhradené

23 debata chyba
Viac na túto tému: #Čína #elektromobily #zdieľanie elektromobilov
Články podľa značiek