Elektromobily vznikajú vo všetkých segmentoch. Pioniermi boli mestské hatchbacky Nissan Leaf a Renault Zoe, no dnes sa výrobcovia zameriavajú hlavne na SUV a crossovery. Okrem toho elektromobily nájdeme už aj v segmentoch luxusných limuzín a osobných či nákladných dodávok.
Čítajte aj Nehorázne. Tesla vytvorila tajný tím na potláčanie sťažností zákazníkovJedným z hlavných parametrov elektrických áut je dojazd, ktorý sa posudzuje prevažne kapacitou akumulátorov. Lenže zvyšovať kapacitu trakčných batérií znamená zvyšovať hmotnosť auta aj jeho cenu. Do hry preto vstupuje druhá možnosť ako predĺžiť dojazd a tou je efektivita prevádzky a aerodynamika. Ak má vozidlo nižšiu spotrebu energie, prejde na jedno nabitie aj s menším akumulátorom relevantnú vzdialenosť, pričom si zachová únosnú hmotnosť aj cenu.
Nemecký autoklub ADAC pravidelne testuje spotrebu elektrických áut v rámci svojho „Ecotestu“, teda za rovnakých podmienok aktualizuje tabuľku dojazdu elektromobilov. Ide však o rovnaké podmienky testovania pre jednotlivé autá. Spotrebiteľ musí počítať s odchýlkami, keďže elektromobily sú citlivé na vonkajšiu teplotu aj profil trasy.
Čítajte aj Prečo majú elektromobily nižší dojazd, ako udáva výrobca? Test nepočíta s tým hlavnýmZatiaľ najväčší dojazd dosiahlo BMW iX xDrive 50, ktoré dokáže na jedno nabitie prejsť až 610 kilometrov. Vďačí za to využiteľnej kapacite akumulátorov 105,2 kWh, pričom jeho spotreba je 20,4 kWh/ 100 km. Najúspornejším elektrickým autom je Hyundai Ioniq 6 s predným náhonom, ktorý na sto kilometrov spotrebuje len 15,5 kWh a vďaka kapacite batérií 77,4 kWh má dojazd 555 kilometrov.
V nasledujúcich tabuľkách uvádzame desať najlepších a desať najhorších elektromobilov z hľadiska dojazdu aj spotrieb.