Reinkarnáciu ruskej značky Moskvič sprevádzajú iba problémy. Licenčná výroba čínskeho JAC-u JS4 a jeho elektrickej verzie s logom Moskviča Rusov nezaujala. Kremeľ, ktorému záležalo na tom, aby ukázal, že ide o úspešný projekt domáceho automobilového priemyslu po odchode zahraničných značiek, sa preto výsledkami príliš nechváli. Posledné údaje za jún, ktoré zverejnila ruská agentúra Avtostat, hovoria o 4 000 predaných vozidlách od spustenia výroby koncom novembra minulého roka. Pritom ročne malo putovať k zákazníkom 50 000 exemplárov. Rusi však nový Moskvič 3 nechcú a prinútiť ich ku kúpe nie je možné. Aj preto prezident Vladimir Putin nedávno zakázal štátnej správe nakupovať autá zahraničných značiek. Povinné budú tie domáce, čo môže Moskviču pomôcť. Ťažko to však zmení dopyt bežných spotrebiteľov.
Čítajte viac Ruská Volga sa má vrátiť už čoskoro. A bude povinnáV čom to však je, že Rusi dávajú od Moskviča ruky preč? Možno ide o zúfalú kvalitu. Samozrejme, z Ruska sa nejakých negatívnych informácií na túto tému, či nebodaj štatistík spoľahlivosti, nedočkáme. Lenže Rusko nie je celý svet. Moskvič 3 sa totiž ocitol v štatistike China Vehicle Quality Network, čínskeho úradu pre reguláciu trhu. Išlo síce o originálny JAC JS4, predávaný aj ako Sehol X4, ale to nie je podstatné, pretože pod troma názvami sa skrýva to isté auto. Výsledky veru nie sú niečím, čím by sa chcel Moskvič pochváliť. Na základe hodnotenia čínskych majiteľov si tento model vyslúžil 207 trestných bodov za problémy so spoľahlivosťou a skončil na treťom mieste odspodu. Horší boli len Zotye T300 a Kaiyi X3 s 209, respektíve s 227 bodmi.
Víťazom štúdie, ktorá si vzala pod lupu čínske SUV s cenou do 100 000 juanov (12 570 €), sa stal GAC Trumpchi CS3, za ktorým zaostal Moskvič 3 o 63 bodov. Zdá sa teda, že hoci Čína je jedinou mocnosťou, ktorá s Ruskom stále obchoduje, dáva mu len „odpad“, ktorý by v Číne veľmi neuspel. Najmä v súčasnosti, keď obrovská automobilová konkurencia núti čínskych výrobcov k expanzii na zahraničné trhy. Čo to znamená? Namiesto populárneho Renaultu Kaptur a Renaltu Arkana, ktoré ešte do marca 2022 schádzali z liniek bývalého moskovského závodu Renaultu, sa tu montuje nepredajný čínsky „šrot“ s logom ruskej automobilky, ktorá zbankrotovala v roku 2001. Jej návrat je tak totálne fiasko a bude zaujímavé sledovať, ako to vysvetlia ruskí vládni predstavitelia.
Čítajte viac To snáď nie! Moskvič má zachrániť nový nemecký šéf