Premiéra nového Passatu a Tiguanu sa blíži. O oboch už čo-to prezradil. Vieme, že dostanú benzínové aj naftové motory a k tomu plug-in hybrid s dojazdom až 100 km a rýchlym nabíjaním jednosmerným prúdom. Tiguan tiež sľubuje elektronické uzávery diferenciálov XDS, čo zlepší jeho schopnosti mimo asfaltu. Obe autá však budú aj podstatne komfortnejšie ako doteraz. Volkswagen totiž prezradil, že v nich debutuje nový adaptívny podvozok DCC Pro (Dynamic Chassis Control Pro). Uvidíme, či z tejto zmeny bude ťažiť aj štvrtá generácia Superbu, ktorá bude schádzať na spoločných linkách s Passatom Variant v Bratislave.
Čítajte viac VW Tiguan: Nová generácia odhaľuje tajomstvá. Ukáže sa na jeseňV porovnaní s prvou generáciou dostane každý tlmič až dva od seba nezávislé ventily. Doteraz používali len jeden. Prvý bude upravovať tuhosť tlmenia pri kompresii, teda prejazde nerovnosti, a druhý pri odskoku, napríklad pri prejazde výtlku. Jazda tak má byť oveľa komfortnejšia. Tam sa to ale nekončí, pretože schopnosť tlmičov meniť tuhosť vo väčšom rozsahu využije Volkswagen aj na elimináciu náklonov karosérie. Pri prejazde zákrut jednoducho stuhnú tlmiče na vonkajšej strane a podobne to môže fungovať aj pri prudkej akcelerácii či prudkom brzdení. V prípade Tiguanu bude systém dokonca koordinovaný s činnosťou uzávierok diferenciálov.
Čítajte viac Takto vyzerá nový Volkswagen Passat. Poznáme prvé technické detaily