Škoda už toho o novom Superbe čo to prezradila. Mali sme tu fotografie kombi s kamuflážou a finálne snímky interiéru. Teraz však pridáva maskované prototypy liftbacku a množstvo zaujímavých technických informácií. Napríkald o motoroch. Z nich ale vyplýva, že plug-in hybridný pohon s dojazdom viac ako 100 km dostane len Combi. To asi preto, že táto ekologická verzia bude najbližším príbuzným nového Passatu Variant, ktorý s verziou sedan vôbec neráta. Ako vieme, obe novinky budú schádzať z montážnych liniek závodu koncernu VW v Bratislave. Ale pekne po poriadku.
Pozrite si zamaskovaný Superb vo videu
Tak ako Combi, tak aj Liftback medzigeneračne narastie. Na dĺžku bude mať 4 912 mm, čo je o 42 mm viac. Na výšku pribudne 12 mm, takže jeho strecha sa bude nad asfaltom vznášať vo výške 1 481 mm. V kabíne sa to prejaví väčšou rezervou nad hlavou (+ 11 mm) aj väčším priestorom pre nohy zadných cestujúcich (+ 6 mm). Kufor sa opäť „nafúkne“, tentoraz o 20 litrov na konečných 645. Rázvor náprav a šírka ostávajú bez zmien. Napriek zväčšeniu formátu sa podarilo Škode zlepšiť aerodynamiku. Aj vďaka nový kľučkám či zrkadlám klesne koeficient odporu vzduchu Cx na hodnotu len 0,24.
Palubnú dosku už poznáme a tak len pripomeňme, že digitálny kokpit bude mať uhlopriečku 10 a infotainment až 13-palcov. Najväčšou novinkou je ale premiérový head-up displej a k tomu tri hardvérové ovládače Smart Dials pod centrálnou dotykovou obrazovkou. Slúžiť budú najmä funkciám klimatizácie a audia, pričom ich funkcionalitu si bude môcť vodič prispôsobovať aj podľa vlastných potrieb. Stredný ovládač napríklad môže regulovať hlasitosť rádia, jazdný režim alebo mierku mapy navigácie.
Keďže Superb ráta už len s automatickou prevodovkou DSG, jej volič sa presunie zo stredového tunela na stĺpik riadenia. Tradičné výbavové stupne Ambition a Style po novom nahradil výbavový stupeň Selection, ktorý ďalej dopĺnia úrovne Sportline a vrcholová Laurin&Klement. Každá z týchto úrovní výbavy sa bude mať špecifický dizajn interiéru, vždy však s dôrazom na udržateľné materiály, podobne ako pri elektrickej Škode Enyaq iV.
Poznáme aj techniku pod kapotou. Tá je prakticky zhodná s Passatom Variant, až na spomínaný plug-in hybrid. Elektrifikáciu tak bude v Liftbacku reprezentovať 48 V mild-hybrid 1,5 eTSI. Okrem tohto ponúkne Superb dva čisto benzínové motory 2,0 TSI s výkonom 150 alebo 195 kW. Skvelou správou je zachovanie naftových 4-valcov 2,0 TDI s výkonom 110 alebo 142 kW. Najsilnejší benzínový a najsilnejší naftový motor budú spojené štandardne s pohonom 4×4.
Premiéra Superbu prebehne začiatkom novembra, teda asi mesiac po tom, čo Škoda odhalí SUV Kodiaq druhej generácie v Berlíne.