
Už budúci rok by sa mala predstaviť nová elektrická trieda G s označením EQG. A bude v mnohom revolučná, pretože použije ako prvá silikónové batérie, ktoré majú minimálne o 20 % vyššiu energetickú hustotu. To znamená aj dlhší dojazd a rýchlejšie nabíjanie. Nepochybne však bude tento elektrický off-road aj jedným z najdrahších modelov značky. Napokon, už klasická trieda G zákazníkov nešetrí. No teraz sa zdá, že k elektrickému off-roadu s trojcípou hviezdou sa budeme môcť dostať predsa len o čosi lacnejšie.

Generálny riaditeľ Mercedesu-Benz Ola Kallenius v nedeľu na mníchovskom autosalóne IAA Mobility povedal, že Mercedes plánuje menšiu a lacnejšiu, plne elektrickú verziu svojho ikonického off-roadu. „Máme niečo v zásobe pre fanúšikov triedy G po celom svete. Bude to malá trieda G, niečo ako dcéra alebo syn veľkého G,“ povedal Källenius. Potvrdil tak špekulácie o príchode tohto modelu, ktoré sa začali šíriť ešte za čias bývalého šéfa koncernu Dietera Zetscheho, ktorý skončil vo funkcii v roku 2019. Jednoducho, pod „géčkom“ je príliš veľa miesta. No čas dozrel až s elektrifikáciou.

Nemecký Automobilwoche tvrdí, že menšia trieda G by mohla dostať označenie písmenom "g“. Základom novinky by mohla byť kombinácia platforiem MMA, ktorá sa predstavila v podobe konceptu CLA v Mníchove s dojazdom 750 km, a platformy MB.EA. To by umožnilo aj vznik verzie so spaľovacím motorom. Tá by bola iste lacnejšia ako klasická trieda G, ktorá štartuje na približne 140 000 eurách. O tom, kedy novinka dorazí, sa Kallenius nezmienil, ale sľúbil, že čakanie sa oplatí a predstavenie bude veľkolepé. Príchod však pripadá do úvahy až o tri roky, keďže nová platforma bude hotová najskôr v roku 2026.