Len pred pár dňami nám Citroën ukázal nový mestský hatchback ë-C3, ktorý urobí cenou 23 300 eur poriadny prievan na trhu elektromobilov. Nič lacnejšie a praktickejšie totiž v Európe nenájdete. Tajomstvom jeho nízkej ceny je platforma Smart Car, ktorú pre koncern Stellantis vyvinula indická spoločnosť Tata Consultancy Services. Používať ju bude čoskoro množstvo malých koncernových elektromobilov so značkami Opel, Fiat či Peugeot. Lenže okrem nich prídu na svet aj väčšie elektrické autá. A jedným z nich bude aj Citroën C3 Aircross. Ten od roku 2017 poznáme ako kompaktné SUV na platforme klasickej cé-trojky. Jeho nástupca však zmení charakter. Prečo?
Čítajte viac Citroën ë-C3: Toto je ona - nová elektrická nádej z Trnavy!Už prvý pohľad na nový ë-C3 totiž prezrádza, že toto auto sa zmenilo na crossover, takže je vlastne schopné „obslúžiť“ aj zákazníkov pôvodného C3 Aircrossu. Novinka sa musí posunúť kdesi ďalej. A ako povedal šéf Citroënu Thierry Koskas magazínu Automotive News, má ísť o 7-miestne kompaktné SUV. Takže tu v podstate máme skôr nástupcu niekdajšieho Citroënu C3 Picasso – miniatúrneho, ale veľmi praktického MPV. Väčšie rozmery by nemali byť problémom, pretože platforma Smart Car dokáže „podopierať“ nielen autá segmentu A, ale aj B. Umožňuje predĺžiť rázvor náprav o 50 mm a previsy o 50 mm (predný), respektíve o 80 mm (zadný). V porovnaní s novým C3 môže mať k dobru celkových 15 centimetrov.
Čítajte viac Stellantis odštartoval protičínsku ofenzívu. Začína v TrnaveJe takmer isté, že z hľadiska pohonu bude C3 Aircross sledovať svojho menšieho brata. To znamená, že v Európe ho dostaneme ako elektrický ë-C3 Aircross. Väčší rázvor náprav však vytvorí viac miesta na batérie, takže ich kapacita sa bude môcť pohybovať nad úrovňou 44 kWh, čo by mohlo priniesť ďalšie užitočné kilometre dojazdu. Citroën ë-C3 ich zvládne maximálne 320. Platforma Smart Car je ale pripravená aj pre zástavbu spaľovacích motorov, takže na niektoré trhy by C3 Aircross mohol, zamieriť s 3-valcom 1,2 PureTech. Nie je vôbec vylúčené, že inšpirácia pre novinku príde z Indie, kde už dnes predáva Citroën rovnomenné SUV s dĺžkou 4 323 mm a batožinovým priestorom s objemom 444 litrov. Pritom tiež využíva zákaldy Smart Car.
Čítajte viac Citroën ë-C4/ë-C4 X: Elektrické dvojičky majú dlhší dojazd