Osud tohto auta je naozaj nezvyčajný. V roku 1964 si ho kúpil Američan Rudi Zwarich. Na rozdiel od ostatných majiteľov s ním ale nikdy nejazdil. Zavrel ho rovno do suchej garáže a prikryl plachtou. Dokonca naň nikdy nenamontoval ani príslušenstvo, ako spätné zrkadlá, stierače alebo puklice kolies. Všetko nechal zabalené v originálnych obaloch od predajcu. Auto nikdy prihlásil na značky. Nebolo by na tom nič zvláštne, ak by sa jednalo o dobové Ferrari alebo Chevrolet Corvetta. Už vtedy sa dalo vycítiť, že tieto autá môžu byť investičnou príležitosťou a že ich ceny budú len a len rásť. Ale zakonzervovať VW Chrobák, z ktorého vzniklo nakoniec viac ako 21,5 milióna kusov, sa zdá byť čírim bláznovstvom.
Veď aj po amerických cestách ich jazdili státisíce. Chrobák bol lacný a dovoliť si ho mohol takmer každý. Ešte paradoxnejší je tento príbeh v tom, že hoci Rudy nikdy neplánoval šoférovať, trval pri kúpe na čiernej farbe, pneumatikách s bielymi pásmi a na ročníku 1964, pretože modelový rok 1965 prišiel so zaobleným čelným oknom a zmenami na podvozku, ktoré sa mu nepáčili. Po dvoch rokoch vymenil Chrobák garáž. Rudi ho presťahoval k priateľovi, kde auto nakoniec prežilo aj jeho samotného a ostalo zabudnuté až do roku 2016. O znovuobjavenie sa dva roky po Ridiho smrti postaral dedič z Oregonu, ktorý je jeho súčasným majiteľom. A práve sa ho rozhodol predať.
Tvrdí, že hoci v múzeách ako v múzeu Porsche v Stuttgarte, Volkswagenu vo Wolfsburgu či múzeu prototypov v Hamburgu sú úžasné exempláre Chrobákov, takýto nikde nemajú. Minimálne je to ten najzachovalejší Beetle z roku 1964, v ktorom bolo vyrobených presne 948 370 kusov. Priložená fotodokumentácia to len potvrdzuje. Na tachometri je 24 míľ, teda 35 kilometrov, čierny lak a chróm sú v dokonalom stave a interiér snáď ešte vonia novotou. Je to fascinujúci pohľad. Vzadu uložený vzduchom chladený boxer má byť plne funkčný. Namontovať bude treba len novú batériu, ani tu Rudi do auta nikdy nedal. Lenže oregonský predajca si svoj poklad cení na 290 000 dolárov, čo je skutočný extrém. Za tieto peniaze si totiž môžete dopriať aj dobové a oveľa vzácnejšie Porsche 911 a vlastne množstvo iných áut snov.