Ak ste si mysleli, že po prechode na elektrický pohon stratia automobilky identitu, ste na omyle. Hoci práve spaľovacie motory boli tým, čo robilo jednotlivé značky najviac odlišnými, aj vo svete elektromotorov je čo zlepšovať. Najnovšie to ukazuje Renault, ktorý spolu s firmou Valeo vyvíja nový revolučný elektromotor pre 800 V architektúru. Na tú plánuje prejsť väčšina koncernov, pretože umožňuje rýchlejšie nabíjanie a ešte vyššiu účinnosť elektrického pohonu.
Čítajte viac Renault Niagara Concept: Nástupca Orochu chce dobyť celý svetNový elektromotor s označením E7A má byť kompaktnejší a výkonnejší ako motory používané v súčasných modeloch Renaultu, napríklad v Mégane E-Tech EV alebo Scénic E-Tech EV. Konkrétne má byť o 30 % menší a o 30 % výkonnejší a jeho výroba má znížiť uhlíkovú stopu tiež o 30 %. Kým Renault sa špecializuje na vývoj vinutého rotora bez magnetov, Valeo zas zabezpečuje vývoj statora s vlásenkovým vinutím. Odstránenie permanentných magnetov zníži závislosť od vzácnych zemín, a teda aj závislosť od krajín, ktoré tieto suroviny dodávajú.
Výkon nového motora má byť až 200 kW, pričom má mať nižšiu spotrebu energie. To je presne to, čo elektromobily s relatívne obmedzeným dojazdom potrebujú. Na skorý príchod novej technológie sa ale ešte netešte. Renault plánuje spustiť produkciu vo svojom závode v Cléon až koncom roka 2027. Dovtedy musí nová pohonná jednotka prejsť ďalšími fázami vývoja a rozsiahlym testovacím programom.
Čítajte viac Renault Kardian: ‘Brazílske Sandero‘ ukazuje aj budúcnosť Dacie