Divízia Ampere má ambíciu stať sa najväčším európskym výrobcom elektromobilov. Produkcia by mala dosiahnuť 600 000 elektroáut v roku 2026 a milión v roku 2031. Aby to ale fungovalo, potrebuje dosiahnuť cenovú paritu s autami so spaľovacím motorom. Drahé elektrické autá si totiž pre vysoké ceny nedokážu nájsť potrebný počet zákazníkov. Ampere preto pracuje na nových elektromobiloch, ktorých výrobné náklady chce zraziť o 40 % v porovnaní so súčasnými modelmi, akými je napríklad Mégane E-Tech. Celkovo má prísť do konca dekády sedem nových batériových elektromobilov na platformách AmpR Small a AmpR Medium. A ďalšie s logomi Alpine, Nissan či Mitsubishi.
Čítajte viac Ampere chce byť európskou jednotkou v predaji elektroáut. Zamestnáva 11 000 ľudíRenault Ampere chce znížiť cenu batérie o 50 %, hnacieho ústrojenstva o 25 %, platformy tiež o 25 % a karosérie o 15 %. K ďalšiemu zníženiu ceny má prispieť redukcia nákladov na logistiku o 50 % a zefektívnenie siete dodávateľov o 40 %. Čas potrebný na výrobu elektromobilov má klesnúť na 10 hodín. Takto by sa malo podariť Ampere zvládnuť aj tlak „dampingových“ elektromobilov z Číny, ktoré začínajú prenikať na európsky trh. A o akých elektromobiloch vlastne hovoríme? K súčasnému Mégane E-Tech pribudne začiatkom budúceho roka Scénic E-Tech s cenou od 40 000 eur. Oveľa dôležitejšie budú ale modely na platforme AmpR Small. Už avizovaný Renault R5 a R4, ktorých cena by sa mala pohybovať od 25 000 do 30 000 eur a ktoré by mali prísť na trh v roku 2025.
Zásadný prielom má ale v roku 2026 spôsobiť až nové Twingo s cenou pod 20 000 eur. Šéf Renaultu Luca de Meo o ňom hovorí ako o „striebornej guľke“ udržateľnej mobility. S tým súčasným nebude mať nič spoločné. Bude to elektromobil novej generácie využívajúci softvér založený na platforme Google Android. Jeho spotreba by mala byť menej ako 10 kWh na 100 km, čo je až 50-percentné zlepšenie. Celkové náklady na prevádzku by nemali presiahnuť mesačne 100 eur. Zákazníkov si však chce získať aj dizajnom. Podobne ako nové Renaulty R5 a R4 sa totiž aj Twingo obzrie do minulosti, konkrétne do roku 1993, keď prišla na svet prvá generácia tohto malého mestského auta s hravou tvárou a nečakane veľkým interiérom.
Čítajte viac Renault vyvíja revolučný elektromotor. Má byť menší a výkonnejšíVyrábať sa má v slovinskom Novom Meste, kde dnes schádza z liniek súčasná elektrická verzia Twinga, Smart ForFour a tiež Renault Clio so spaľovacími motormi. Jeho konkurentom sa stane Citroën ë-C3, ktorý bude stáť v základnej verzii s menšou batériou tiež tesne pod 20 000 eurami, z neho odvodené modely s logami Peugeot, Opel a Fiat alebo avizovaná malá Tesla. Skutočná hrozba sa však očakáva z Číny. De Meo preto definuje Twingo ako „odpoveď na množstvo problémov, výziev a paradoxov, ktoré musíme zvládnuť“, vrátane ziskovosti miniautomobilov, geopolitických otázok, udržateľnosti a logisticky.