Rebríčky spoľahlivosti, ktoré každoročne zverejňuje sieť nemeckých technických kontrol TÜV, má svojich zástancov aj odporcov, no o ich výpovednej hodnote nemôže byť pochýb. Za obdobie júla 2022 do júna 2023 technici skontrolovali 10,2 milióna vozidiel. Celkovo sa do výsledkov dostalo 221 modelov. Pri kontrolách sa berú do úvahy len zákonom požadované kritériá (celkovo 18), no i tak z nich možno na základe percentuálneho koeficientu poruchovosti určiť spoľahlivé a poruchové autá.
Novinkou pre tento rok je kategória 12– až 13-ročných vozidiel, ktorú TÜV zostavil pre starnúci nemecký autopark. Aj to je dôvodom, prečo sa výskyt vážnych porúch od minulého roku zhoršila o 0,3 % na končených 20,5 %. Podiel drobných nedostatkov sa oproti minulému roku zvýšil o 0,5 % na 11,2 %.

Tabuľky zostavené spoločnosťou TÜV nezohľadňujú počet najazdených kilometrov ani to, či sú autá súkromné alebo firemné. Je z nich však jasné, ktoré modely sa častejšie objavujú na popredných miestach a ktoré sú pravidelne na tých posledných. Medzi 4– až 5-ročnými automobilmi sú v popredí modely koncernu Volkswagen. Najhoršie v tejto skupine sú na tom modely Dacie a prekvapivo aj BMW.
V rámci vekovej kategórie 6– a 7-ročných áut sa medzi najlepšími objavujú aj japonské značky Mazda, Suzuki a Honda spolu s nemeckým Merecedesom-Benz. Najhoršími sú opäť Dacie a BMW. Nasledujúca kategória 8– a 9– ročných vozidiel zväčša kopíruje tú predchádzajúcu, no medzi najhoršími pribudli modely Hyundai, Fiat a Renault.

V posledných dvoch kategóriách, teda 10– až 11-ročných a 12– až 13-ročných áut sa už významne zvyšuje aj počet porúch. Kým najlepšie modely majú skóre 12 % až 17 %, respektíve 15 % až 23 %, tie najhoršie prekračujú 30 % a blížia sa 40 %. Opäť sa medzi najhoršími objavujú prevažne modely Dacie, Fiatu a Renaultu.
Poradie najlepších a najhorších modelov v jednotlivých vekových kategóriách uvádzame na ďalších stranách.