Katastrofa: Tesla totálne prepadla v štatistikách spoľahlivosti. Lepšia je aj Dacia

Americké Tesly sú opradené príbehmi o nízkej kvalite. Nejde o mýty. Ukázali to aj najnovšie štatistiky nemeckej siete technických kontrol TÜV.

21.11.2023 16:00
debata (4)
Tesly možno jazdí úžasne, ale servisom sa... Foto: TUV
Tesla - servis Tesly možno jazdí úžasne, ale servisom sa rozhodne nevyhýbajú. A tie nie sú práve poruke.

Karoséria, ktorá nelícuje, interiér, do ktorého zateká, nedokonalý lak priamo z výroby či odpadávajúce volanty. To je realita, s ktorou zápasia mnohí majitelia amerických elektromobilov Tesla. O to horšie, že automobilka na ich reklamácie často neodpovedá a najbližší servis môže byť vzdialený aj stovky kilometrov. Samozrejme, americká značka má aj svojich priam fanatických prívržencov, ktorí na svoje elektromobily nedajú dopustiť. Lenže teraz tu máme tvrdé dáta, ktoré hovoria jasnou rečou. Nekvalita Tesiel je jednoducho fakt. Potvrdzujú to výsledky siete nemeckých technických kontrol, presnejšie jej každoročnej správy TÜV Report.

Tesla opäť predviedla čo (ne)dokáže jej Autopilot

Video

Po prvýkrát sa v jej analýze objavila Tesla 3. A nebola to veru oslnivá premiéra. V kategórii 2–3-ročných ojazdených vozidiel skončila na poslednej 111. pozícii s priemerným percentom zistených vážnych porúch 14,7 percenta. To znamená, že takmer 15 % týchto vozidiel neprešlo nemeckými STK. Pritom priemer v tejto kategórii je 5,7 percenta a najlepší VW Golf Sportsvan má len dve percentá poruchových vozidiel. Aj Dacia Logan, ktorá skončila predposledná, mala výsledok o viac ako tri percentá lepší v porovnaní s Teslou 3.

Tesla Model 3 - 2023
Tesla Model 3 - 2023
+18Tesla Model 3 - 2023
Tesla C - hatchback ilustrácia 2021 Čítajte viac Tesla chce vyrábať auto za 23 000 eur! A to priamo v Európe

Poruchovosť Tesly 3 je skutočnou katastrofou. Už len preto, že pri elektromobiloch sa počas technickej kontroly hodnotí menej oblastí. To preto, že nemajú spaľovací motor, ani systém na čistenie spalín. Tesle 3 to ale zjavne nepomohlo. "Dohnala to poruchami svetiel, bŕzd a náprav. Elektromobilov je zatiaľ v spomínanom hodnotení TÜV pomerne málo. Napriek tomu môže ísť, podľa zistení technikov tejto spoločnosti, o pomerne kvalitné vozidlá. Príkladom je VW e-Golf, ktorý v rovnakej vekovej kategórii skončil na delenej štvrtej pozícii s priemerom zistených vážnych porúch len 2,6 percenta. A podobne dobre na tom bol aj medzi ojazdenými autami vo veku 4–5 rokov, kde klesol na stále vynikajúce šieste miesto.

21. Tesla Y - Od 40-tisic eur Čítajte viac Kraľuje Tesla: Toto je 20 značiek s najvyšším predajom elektromobilov v Európe

V živej pamäti máme krátku vlaňajšiu hladovku nespokojných nórskych majiteľov Tesiel, ktorí takto chceli upútať priamo pozornosť Elona Muska, keďže automobilka na ich sťažnosti nereagovala. Ich autá napríklad v chladnom počasí odmietli „naštartovať“. Nevysúvali sa im ani kľučky dverí. Predné sedadlá boli uvoľnené, v kufri sa počas dažďa hromadila voda, stierače nefungovali dostatočne účinne, karoséria vŕzgala, hrdzavela a uvoľňovali sa z nej ozdobné lišty. Problémy neobišli ani svetlá, infotainment, klimatizáciu, nabíjanie či pohon, ktorý strácal výkon. Ak vás zaujíma, ktoré autá sú naozaj spoľahlivé a ktoré nie, v najbližších dňoch prinesieme podrobné výsledky štatistiky TUV Reportu.

Renault Zoe Čítajte viac Elektromobily sú u nás prepadák. Všetkých sa predá menej ako Octavie

© Autorské práva vyhradené

4 debata chyba
Viac na túto tému: #Tesla #TÜV #spoľahlivosť áut #Tesla 3 #TÜV Report
Články podľa značiek