Pamätáte si ešte na projekt ruského superšportu Marussia? Vznikal v časoch mieru. No ani počas krvavého konfliktu na Ukrajine sa Rusi nevzdali sna o vlastnom superaute. A tak vznikla Rossa. Za ideou stojí slávny ruský jazdec Roman Rusinov, ktorý je víťazom európskej a ázijskej série Le Mans a majstrovstiev sveta vo vytrvalostných pretekoch. Už v roku 2022 si podal žiadosť o registráciu ochrannej známky Rossa. No a 15. novembra predstavil v Moskve svoj nový karbónový superšport. S pôvodnou Marussiou má mnoho spoločného.
Rossa si požičala z Marussie B1 tvar kokpitu a prednej kapotáže s charakteristickými prelismi. Nový model dostal tiež pôvodnú optiku integrovanú s ventilačnými „žiabrami“ prednej kapoty, ako aj masívnu zadnú časť s tenkou svetelnou lištou a obrovskou plutvou na streche. Táto karbónová šelma to má namierené najprv na okruhy vo verziách GT2 a GT3. No do dvoch rokov má vzniknúť aj séria cestných verzií s cenou okolo 500 000 eur! To je dosť ambiciózny cieľ, najmä ak pre ruskú agresiu na Ukrajine nemá Rossa šancu nájsť solventných zákazníkov v Európe či v USA.
A problémom bude aj samotná produkcia. Rossa LM GT má totiž 10-valcový motor s objemom 5,2 litra. A hoci automobilka tají jeho pôvod, nie je ťažké si domyslieť, že ide o pohonnú jednotku z Lamborghini Huracán a Audi R8. Lenže táto technika podlieha v časoch vojny sankciám. Rossa by sa tak musela dostať k motorom nelegálnou cestou. A aj keby sa sankcie obísť podarilo, účasť ruského auta či tímu na medzinárodných podujatiach je málo pravdepodobná. Dynamiku, ktorú reprezentuje maximálna rýchlosť 380 km/h, si tak bude môcť Roman Rusinov najskôr skúšať len na území Ruskej federácie alebo v Číne.