Tento Nemec najazdil s Teslou S 1,9 milióna km. Vymenil 13 motorov

Najazdiť s akýmkoľvek autom takúto porciu kilometrov je výzva. Ale na elektromobile? Áno, dá sa to. Lenže daň je vysoká.

05.12.2023 16:00
debata (68)
Hansjörg von Gemmingen je svojou Teslou S 85D... Foto: Teslarati
Tesla S - 1,2 mil. kilometrov Hansjörg von Gemmingen je svojou Teslou S 85D doslova posadnutý. Najazdil s ňou už 1,9 milióna kilometrov. Absolvoval expedície do Číny či Afriky.

O Nemcovi Hansjörgovi von Gemmingenovi sme písali prvýkrát v roku 2020. Vtedy sa totiž pochválili, že so svojou Teslou S najazdil milión kilometrov. Už vtedy išlo o svetový rekord medzi elektromobilmi. Zablahoželal mu sám Elon Musk. Bolo k čomu, veď svoje auto „osedlal“ roku 2015, takže každých dvanásť mesiacov musel zvládnuť 200 000 kilometrov a každý deň priemerne asi 550 km. To nie je maličkosť, zvlášť pri elektromobile, kde musíte započítať čas na nabíjanie. Gemmingen musel teda svoj život zmeniť len na jazdenie a nabíjanie. Lenže odvtedy prešli ďalšie roky a vo svojej záľube neprestal. Jazdil ďalej a na jeho odometri pribúdali tisíce kilometrov, vlastne státisíce. Veď so svojou Teslou bol v Číne aj v Afrike. Takže nedávno sa objavila informácia, že práve prekonal hranicu 1,9 milióna kilometrov.

Tesla - batéria Čítajte viac Tesla zdražila batérie. A nejde o drobné

Asi tušíte, že hnací systém Tesly S 85 dostal poriadne zabrať. Prvý batériový paket skončil už po 300 000 kilome­troch, ďalší dočasný mu Tesla poskytla na 200 000 km a potom nasledoval tretí paket. Batérie vždy Gemmingen nabíjal len na 85 %, samozrejme, najčastejšie na rýchlych Superchargeroch, pretože pri jeho tempe by pomalé nabíjanie striedavým prúdom nestačilo. Milión kilometrov nezvládol ani pôvodný elektromotor, hoci Gemmingen jazdil maximálne rýchlosťou 100 km/h. Prvý skončil po 750 000 km. Roku 2020 mal však už tretí. Gemmingen mal šťastie, že disponoval zárukou na akumulátory bez obmedzenia kilometrov, takže všetky opravy financovala Tesla. Lenže výmena komponentov pokračovala aj po prvom milióne. Dnes poznáme celkovú bilanciu.

Najväčšie problémy narobili Gemmingenovi... Foto: Youtube
Tesla S - 1,9 milióna kilometrov Najväčšie problémy narobili Gemmingenovi elektromotory.

Vo svojej milovanej Tesle S má Gemmingen štvrtý batériový paket a celkovo trinásty elektromotor! Gemmingen priznáva, že motory sú problém a že Tesla o tom nehovorí. Po oprave vydržia tak 50– až 70 000 km. Ten posledný sa drží dlhšie, už 100 000 km, ale opraviť si ho nedal v Tesle. V každom prípade už investície do takéhoto auta nedávajú ekonomický zmysel. Len nová batéria musí stáť okolo 20 000 eur. Cenu elektromotora nepoznáme, ale zanedbateľná iste nebude. Pochopiteľne, aj auto so spaľovacím motorom by malo čo robiť s takouto porciou kilometrov, ale že by ste na ňom museli vymeniť trinásť motorov a štyri nádrže, o tom pochybujeme.

Tesla - servis Čítajte viac Katastrofa: Tesla totálne prepadla v štatistikách spoľahlivosti. Lepšia je aj Dacia

Gemmingenov príbeh je síce extrémny, ale naznačuje, s čím by sa mohli majitelia elektromobilov v budúcnosti stretnúť. Skutočnú spoľahlivosť totiž preverí až čas. A toho ešte veľa neubehlo. Zatiaľ sú všetky elektromobily, až na Tesly S, Nissany Leaf či BMW i3 z raných čias elektromobility, v podstate nové. Veď taký Volkswagen uviedol svoj hatchback ID.3 na trh len roku 2020 a všetky ostatné modely ako Škoda Enyaq či Porsche Taycan a záplava ďalších od BMW, Mercedesu-Benz, Toyoty či koncernu Stellantis nasledovali až po ňom. Nemajú ani štyri roky. Záruka sa im už však kráti a kilometrov pribúda. No zdá sa, že pôvodné idey o tom, že elektromobily sú jednoduchšie, a preto aj spoľahlivejšie a lacnejšie na servis, boli príliš optimistické.

© Autorské práva vyhradené

68 debata chyba
Viac na túto tému: #rekord #Tesla S #Tesla #Hansjörg von Gemmingen
Články podľa značiek