Najväčšou hviezdou Dacie je v súčasnosti nový Duster. Vyvolal vlnu nadšenia. Je to nápadité a odolné auto s cenou, ktorá opäť nedá spávať konkurentom. To napriek tomu, že pod kapotou už ráta s hybridným pohonom. A podobne to má byť s novou vlajkovou loďou – Bigsterom. V podstate pôjde o väčšieho súrodenca Dusteru. Kým súčasné SUV má na dĺžku približne 4,3 metra, Bigster sa posunie na 4,6 metra, takže z neho bude prvá Dacia segmentu C. Jej konkurentmi sa stanú autá ako Škoda Kodiaq či Peugeot 5008. Samozrejme, s tým príde aj vyššia cena, ale Dacia sa dušuje, že urobí všetko preto, aby bol Duster najlacnejším modelom v triede.
Čítajte viac Dacia Duster: Toto je tretia generácia. Krásna, ale už bez dieselu„Naša stratégia sa nemení. Vieme, že cena je pre našich zákazníkov kľúčová, takže cenotvorba nemôže byť len dôsledkom technologických rozhodnutí, ktoré urobíme. Musí stáť na začiatku celého procesu ešte predtým, ako sa obrátime na našich technikov,“ povedal Xavier Martinet, šéf predaja a marketingu Dacie. A šéf značky Denis Le Vot dodal, že recept je jasný. „Vyrábame nevyhnutné autá. Autá s nulovým nadbytočným obsahom. Nepoužívame žiadnu obrazovku, ak nemusíme, žiadnu elektroniku, ak nemusíme a žiadne asistenčné systémy, ak nemusíme.“ A výhodou Dacie je aj to, že môže zdieľať „hardvér“ Renaultu, čo znižuje náklady na vývoj.
Čítajte viac Dacia chce konkurovať Jeepu a zbierať ‘popadané listy‘Bude to tak aj s Bigsterom, postaveným na platforme CMF-B, ktorú poznáme z Renaultu Austral či Nissanu X-Trail. Tá zároveň umožní nevyhnutnú elektrifikáciu. „Odoberáme aktíva z koncernu a máme šťastie, že nemusíme vopred investovať, že nemusíme byť lídrom,“ povedal Le Vot. A koľko bude teda Bigster stáť? Na to dáva tajomnú odpoveď Le Vot. „Keď ste pred desiatimi rokmi prišli do predajne po nové auto podobnej triedy, zaplatili ste niečo okolo 33 000 eur. Dnes idete k tomu istému predajcovi a ten chce od vás 40 000 eur a viac. To je pre mnohých drahé. Tu vidíme priestor. Naša ponuka nebude preto začínať štvorkou,“ vysvetlil Le Vot. Nepochybne sa ale cez 40-tisícovú hranicu dostanú jeho lepšie vybavené verzie. Bigster totiž počíta aj so štvorkolkou.