VW Transporter už vystrkuje rožky. Chýbať nebude nafta ani elektrina

Hoci siedma generácia úžitkovej ikony dorazí k zákazníkom až v roku 2025, predsériové prototypy sa už predvádzajú v „maskáčoch“.

27.12.2023 18:00
debata
Na novú generáciu sme čakali takmer desať... Foto: Volkswagen
VW Transporter T7 - 2023 Na novú generáciu sme čakali takmer desať rokov. Tomu bude zodpovedať aj veľká zmena formátu. Do dĺžky narastie základná verzia o 146 a na šírku o 128 mm.

Luxusný Volkswagen Multivan prišiel na trh už vlani, no na úžitkovú verziu Transporter si ešte poriadne dlho počkáme. Čas sa nám nemecká značka snaží skrátiť prvými fotografiami maskovaných prototypov, ale aj prvými informáciami o rozmeroch či pohone. Asi neprekvapí, že vzhľadom na vek šiestej generácie z roku 2015 bude predstavovať tá ďalšia veľký posun. To aj preto, že sa odpútala od Multivanu, ktorý využíva osobnú platformu MQB. Ponúkne tak omnoho lepšie úžitkové parametre. Vyplýva to už z väčšieho formátu.

Najväčšou novinkou budú elektrické verzie. Foto: Volkswagen
VW Transporter T7 - 2023 Najväčšou novinkou budú elektrické verzie.
VW - motor 2,0 TDI Evo EA 288 Čítajte viac VW Multivan: Nová generácia konečne tankuje naftu. Trvalo to pol roka!

Základná verzia bude o 146 mm dlhšia (5050 mm) a rázvor náprav narastie o 97 mm (3 100 mm). Samozrejme, v ponuke bude aj predĺžená verzia s rázvorom 3 500 mm. Z karosárskych verzií si zákazníci môžu vybrať klasickú „plechovú“ dodávku, čiastočne zasklené „komb“, vyhotovenie s priehradkou za kabínou, ale aj valník s krátkou alebo dvojitou kabínou. Zadné dvere budú dvojdielne alebo jednodielne. Zvýšená strecha sa predstaví v premiére aj v krátkej verzii. Podľa typu karosérie prepraví Transporter od 5,8 až do 9 kubických metrov nákladu.

V kabíne pripomína Transporter moderné osobné... Foto: Volkswagen
VW Transporter T7 - 2023 V kabíne pripomína Transporter moderné osobné autá. Dostane 12-palcový digitálny kokpit aj 13-palcový infotainment.

Ten sa bude nakladať o to ľahšie, že Transporter bude o 128 mm širší (2 032 mm), čo znamená aj väčšiu šírku nakladacieho otvoru. Medzi blatníkmi je 1 390 mm, o 148 viac. No potom tu máme zvýšené užitočné zaťaženie z 1,2 na 1,3 tony, či zvýšenú nosnosť strechy zo 150 na 170 kg. Podľa motorizácie bude môcť Transporter ťahať prívesy s hmotnosťou od 2,5 do 2,8 tony. Veľké zmeny prebehnú aj v oblasti pohonu. Základ síce patrí naftovým 4-valcom 2,0 TDI (81, 110, 125 kW), ale ponuku rozšíri plug-in hybrid s výkonom 171 kW a najmä elektrické verzie.

Volkswagen Multivan T7 Style LR 2,0 TSI (2022) Čítajte viac Test: Univerzálny Multivan T7 ponúka komfort osobného auta, lacný ale nie je

Základná bude mať predný elektromotor s výkonom 85 kW a batériu s kapacitou 54 kWh. Väčší akumulátor s kapacitou 83 kWh bude spojený s výkonnejšími verziami 100, 160 a 210 kW. Najsilnejšia z nich bude pravdepodobne disponovať pohonom oboch náprav. Ten bude pri spaľovacích verziách vyhradený len 4-valcu 2,0 TSI s výkonom 110 kW. Aj plug-in hybrid si bude musieť vystačiť s predným náhonom. Bezpečnostné systémy obohatí protikolízny asistent, čítačka dopravných značiek, udržiavanie v jazdnom prúde či výkonné LED svetlá. To všetko v sérii.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Volkswagen #VW #VW Transporter
Články podľa značiek