Elektromobily GM majú masívne problémy so softvérom. Kolabuje infotainment aj nabíjanie

Viacerí majitelia nových elektromobilov koncernu General Motors hlásia, že ich autá majú problémy s elektronikou, nabíjaním aj autopilotom Super Cruise. Všetky spája spoločná elektrická platforma Ultium.

08.01.2024 14:00
debata (2)
Chevrolet Blazer, Cadillac Lyriq a GMC Hummer... Foto: GMC
GMC Hummer EV - 2022 Chevrolet Blazer, Cadillac Lyriq a GMC Hummer EV sú postavené na novej elektrickej platforme Ultium. Zdá sa, že práve v nej sa skrývajú problémy, na ktoré upozorňujú zákazníci.

V živej pamäti máme ešte problémy koncernu VW, ktorý zápasil a vlastne ešte stále zápasí so softvérom. Začalo sa to ôsmou generáciou Golfu a pokračovalo ďalej jeho novými elektromobilmi ID. Napokon, tieto dôvody stoja aj za rozhodnutím Audi odložiť premiéry novej generácie elektromobilov. Nemecký koncern v tom však nie je sám. Softvér áut je čoraz zložitejší a trápi aj ďalších výrobcov. Najnovšie americký General Motors. Tomu sa už dostalo kritiky za zlyhávanie infotainmentu v jeho elektrickom Chevrolete Blazer EV. Displeje zamrznú, prípadne sa celkom vypnú. Vodič tak nemá ani len tušenia, akou rýchlosťou sa pohybuje, pretože namiesto prístrojového panelu má pred sebou čiernu obrazovku. A nepomôže ani reštart.

Chevroletu Blazer zlyháva infotainment a pomaly... Foto: Chevrolet
Chevrolet Blazer EV - 2023 Chevroletu Blazer zlyháva infotainment a pomaly sa nabíja.

Ďalšie problémy súvisia s nabíjaním. Elektromobily často odmietnu prijať vyšší nabíjací výkon ako 7 kW, pritom sú zapojené na jednosmernú nabíjačku. Chevrolet neberie tieto problémy na ľahkú váhu. Po viacerých sťažnostiach klientov, ktorí sa so svojimi novými vozidlami vracali do servisov častejšie, než by sa patrilo, prípadne odstúpili od kúpnej zmluvy a vybrali si iný model so spaľovacím motorom, zastavil tesne pred Vianocami predaj Blazeru až do vyriešenia problémov. Horšie je, že Blazer nie je jediným elektromobilom GM, ktorý trápi majiteľov. Podobné skúsenosti majú aj tí, ktorí sa rozhodli pre veľký GMC Hummer EV alebo luxusný Cadillac Lyriq.

Chevrolet Bolt - požiar Čítajte viac ‘Prekliate‘ auto končí. GM prestáva vyrábať Chevrolet Bolt

Pri Lyriqu sa navyše pridávajú problémy s autopilotom Supert Cruis, ktorý sa vypína bez varovania, prípadne uskutoční samovoľne zmenu jazdného pruhu bez toho, aby vodič túto funkciu aktivoval. A to je ešte vážnejšie ako zamŕzanie displejov alebo extrémne pomalé nabíjanie. Zdá sa teda, že softvér trápi všetky elektromobily GM postavené na jeho novej elektrickej architektúre Ultium, ktorá má byť základom aj pre ďalšie nové elektrické modely. Veď taký Cadillac už žiadne nové auto so spaľovacím motorom nepredstaví a do roku 2035 prejde na čisto elektrický pohon celý General Motors, teda aj značky GMC, Chevrolet, Buick či Corvette.

V Cadillacu Lyriq zas neposlúcha autopilot. Foto: Cadillac
Cadillac Lyriq - 2022 V Cadillacu Lyriq zas neposlúcha autopilot.

Zatiaľ nejde o katastrofu, pretože GM nemá na cestách státisíce elektromobilov, postavených na tejto platforme. Tak napríklad za deväť mesiacov tohto roka ich predal len 6 900 kusov. Prípadná zvolávacia akcia nemusí byť extrémne drahá. V každom prípade to nie je dobrý úvod do života novej generácie elektromobilov, ktoré sa majú stať jeho budúcnosťou. Najmä po tom, čo ešte neutíchol škandál s elektrickým hatchbackom Chevrolet Bolt, kde musela automobilka kvôli častým požiarom vymeniť batérie vo všetkých vyrobených vozidlách. Spolu so sesterským modelom Opel Amera sa jednalo o približne 142 000 vozidiel.

Chevrolet - motor 6,6 V8 Duramax Čítajte viac GM masívne investuje do ‘spaľovákov‘. Pritom má byť elektrický

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #elektromobily #GM #General Motors #Cadillac Lyriq #Ultium #Chevrolet Blazer
Články podľa značiek