Goodyear predstavil už dávnejšie technológiu SightLine určenú najmä pre prevádzkovateľov veľkých autoparkov. V podstate ide o systém monitorovania kondície pneumatík pomocou senzorov. Lenže tieto senzory dokážu aj viac než len sledovať „zdravotný stav“ plášťov. K dispozícii budú aj údaje o stave vozovky v reálnom čase. A presne tieto dáta môžu byť užitočné pre trakčné a stabilizačné systémy vozidla. Jednoducho, pneumatiky by mohli spolupracovať s inými elektronickými systémami auta.
Čítajte viac ZF predstavuje revolučné ‘suché‘ brzdy. Mieria do elektromobilovVyužiť sa to rozhodlo nemecké ZF, ktoré má zas svoj systém cubiX, ktorý dokáže ovládať brzdové a riadiace systémy vrátane riadenia zadných kolies alebo aktívne systémy tlmenia vozidla v rôznych typoch a značkách áut. Takže na veľtrhu CES v Las Vegas vzniklo spojenectvo medzi spoločnosťami Goodyear a ZF. Predstavili prvý spoločný produkt, ktorý integruje údaje zo SightLine so softvérom cubiX. Bonusom môže byť napríklad vysoká ochrana proti akvaplaningu. Keď pneumatiky zistia takéto riziko, informujú o tom ovládacie systémy podvozka, ktoré zareagujú zásahmi ešte predtým, než k nemu dôjde.
Čítajte viac Český vynálezca prehral. Goodyear mu nemusí zaplatiť ani centOkrem toho môže synergia medzi schopnosťami Goodyear SightLine a cubiX poskytnúť lepšiu reakciu vozidla, priamejšie a lineárnejšie riadenie, zlepšený ohlas pri prejazde zákrut, zvýšenú stabilitu, zníženú záťaž ovládacích systémov podvozka a minimalizáciu rušivých zásahov. „Pneumatiky sú jedinou časťou vozidla, ktorá sa dotýka vozovky. Ich digitálnym prepojením s vozidlom môžeme pomôcť optimalizovať výkon a bezpečnosť,“ povedal Chris Helsel, viceprezident spoločnosti Goodyear. „Spolupráca so ZF je skvelým spôsobom, ako ukázať, čo môžu pre mobilitu znamenať inteligentné pneumatiky a softvérové aplikácie,“ dodal.