Porsche Macan sa predvádza na prvých skiciach. Odhalia ho v Singapure

Premiéra nového Macanu je na spadnutie. Príde aj v čisto elektrickej verzii. Práve ju ukázala automobilka zo Zuffenhausenu na prvých kresbách.

24.01.2024 20:00
debata
Macan má mať napriek vyššej podlahe s... Foto: Porsche
Porsche Macan - 2024 Macan má mať napriek vyššej podlahe s batériovým blokom perfektné proporcie. Denné svetlá sa inšpirujú Taycanom.

Porsche Macan, menšie z dvoch SUV značky, má za sebou neuveriteľnú 10-ročnú kariéru. Vďaka niekoľkým modernizáciám ho však Porsche dokázalo udržať v dobrej kondícii. Čoskoro sa ale stane minulosťou. Na scénu už totiž čoskoro vstúpi druhá generácia. Predstaví sa 25. januára v Singapure. Pôjde o radikálnu zmenu, pretože Macan dostane po prvýkrát aj čisto elektrický pohon. Práve túto verziu ukazuje Porsche tesne pred debutom na nových skiciach. Porsche tvrdí, že napriek batériám v podlahe sa mu podarilo udržať športové proporcie, najmä pomer medzi výškou pontónu a kabíny. Dizajn má byť síce evolučný, aby si Macan zachoval svoju vizuálnu DNA, no zároveň dostatočne inovatívny, aby bolo zrejmé, že ide o úplne nové auto.

Zadné svetlá vytvoria úzky pás aj s nápisom... Foto: Porsche
Porsche Macan - 2024 Zadné svetlá vytvoria úzky pás aj s nápisom Porsche pod skleneným krytom.
Porsche Taycan Turbo GT - Nurburgring 2023 Čítajte viac Porsche Taycan Turbo GT takmer vyprášilo v ‘zelenom pekle‘ Rimac Nevera

Viceprezident dizajnu Michael Mauer tvrdí, že sa jeho tím snažil vyhnúť aktuálnym trendom, aby bol Macan dostatočne nadčasový. Zo skíc vidíme, že Macan dostane denné svetlá inšpirované elektrickým Taycanom. Tie hlavné však ukryje v nárazníku. Zadné svetlá vytvoria úzky pás aj s nápisom Porsche pod skleneným krytom. Interiér poznáme už dávnejšie. Tu sa dizajnéri snažili sústrediť najmä na vodiča. Tak by to malo byť v každom športovom aute. Prísne horizontálna palubná doska dostane až tri displeje. Virtuálny kokpit bude mať uhlopriečku 12,6 palca a centrálny infotainment s uhlopriečkou 10,9 palca doplní rovnako veľká obrazovka pred spolujazdcom, samozrejme, za príplatok. Vo vozidle budú integrované dva navigačné systémy Apple Maps a Google Maps.

Interiér Macanu je strohý a funkčný. Štýlom... Foto: Porsche
Porsche Macan - 2024 Interiér Macanu je strohý a funkčný. Štýlom nadväzuje na novú Panameru. Za príplatok môže mať palubná doska tretí displej pred spolujazdcom.
Porsche Panamera - 2024 Čítajte viac Porsche Panamera: Tretia generácia je len evolúciou. Vrcholom bude plug-in hybrid

Základom Macanu sa stane nová modulárna elektrická platforma PPE. V najvýkonnejšej verzii s prívlastkom Turbo využije dva elektromotory s výkonom 450 kW a ukrutným krútiacim momentom 990 Nm. O brutálnej dynamike preto nepochybujeme. Li-ion batéria s chémiou NMC a kapacitou 100 kWh by mala stačiť na dojazd nad 500 km. Bleskové nabíjanie zas zabezpečí 800 V architektúra. Napokon, Macan sa technologicky inšpiruje Taycanom. Sympatické je, že Porsche zachová pod kapotou aj spaľovacie motory. Otázkou je, či budú tieto deriváty dostupné aj v Európe. Viac sa o ňom dozvieme už zajtra. Výrobu Macanu zabezpečí závod v Lipsku, kde budú z liniek schádzať paralelne elektrické aj spaľovacie verzie.

Nová modulárna platforma PPE integruje 100 kWh... Foto: Porsche
Porsche Macan - testy prototypov 2023 Nová modulárna platforma PPE integruje 100 kWh batériu a dvojicu elektromotorov s výkonom 450 kW. Nebráni sa však ani spaľovacím motorom.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Porsche #Porsche Macan
Články podľa značiek