Porsche Macan, menšie z dvoch SUV značky, má za sebou neuveriteľnú 10-ročnú kariéru. Vďaka niekoľkým modernizáciám ho však Porsche dokázalo udržať v dobrej kondícii. Čoskoro sa ale stane minulosťou. Na scénu už totiž čoskoro vstúpi druhá generácia. Predstaví sa 25. januára v Singapure. Pôjde o radikálnu zmenu, pretože Macan dostane po prvýkrát aj čisto elektrický pohon. Práve túto verziu ukazuje Porsche tesne pred debutom na nových skiciach. Porsche tvrdí, že napriek batériám v podlahe sa mu podarilo udržať športové proporcie, najmä pomer medzi výškou pontónu a kabíny. Dizajn má byť síce evolučný, aby si Macan zachoval svoju vizuálnu DNA, no zároveň dostatočne inovatívny, aby bolo zrejmé, že ide o úplne nové auto.
Viceprezident dizajnu Michael Mauer tvrdí, že sa jeho tím snažil vyhnúť aktuálnym trendom, aby bol Macan dostatočne nadčasový. Zo skíc vidíme, že Macan dostane denné svetlá inšpirované elektrickým Taycanom. Tie hlavné však ukryje v nárazníku. Zadné svetlá vytvoria úzky pás aj s nápisom Porsche pod skleneným krytom. Interiér poznáme už dávnejšie. Tu sa dizajnéri snažili sústrediť najmä na vodiča. Tak by to malo byť v každom športovom aute. Prísne horizontálna palubná doska dostane až tri displeje. Virtuálny kokpit bude mať uhlopriečku 12,6 palca a centrálny infotainment s uhlopriečkou 10,9 palca doplní rovnako veľká obrazovka pred spolujazdcom, samozrejme, za príplatok. Vo vozidle budú integrované dva navigačné systémy Apple Maps a Google Maps.
Základom Macanu sa stane nová modulárna elektrická platforma PPE. V najvýkonnejšej verzii s prívlastkom Turbo využije dva elektromotory s výkonom 450 kW a ukrutným krútiacim momentom 990 Nm. O brutálnej dynamike preto nepochybujeme. Li-ion batéria s chémiou NMC a kapacitou 100 kWh by mala stačiť na dojazd nad 500 km. Bleskové nabíjanie zas zabezpečí 800 V architektúra. Napokon, Macan sa technologicky inšpiruje Taycanom. Sympatické je, že Porsche zachová pod kapotou aj spaľovacie motory. Otázkou je, či budú tieto deriváty dostupné aj v Európe. Viac sa o ňom dozvieme už zajtra. Výrobu Macanu zabezpečí závod v Lipsku, kde budú z liniek schádzať paralelne elektrické aj spaľovacie verzie.