Športový sedan Porsche je tu s nami od roku 2010. Vždy si vedel nájsť svojich zákazníkov, i keď zďaleka nie toľko, ako SUV Cayenne alebo Macan. Porsche však Panamere verí aj do budúcnosti. A tak prichádza po siedmich rokoch s treťou generáciou, poslednou so spaľovacími motormi. To bol možno aj dôvod, prečo automobilka zu Zuffenhausenu pristúpila skôr k evolúcii ako k vývoju úplne nového auta. Napokon, vidíme to v celom koncerne VW. Príkladom je nový Passat alebo Superb. Aj Panamera je tak postavená na pôvodných základoch. Na rázvore náprav 2 950 mm sa nič nemenilo a dĺžkou 5 052 mm je len o dva milimetre dlhšia ako druhá generácia. Zásadné zmeny nenastali ani v šírke (1 937 mm) a vo výške (1 423 mm).
Čítajte viac Porsche už vyrába benzín zo vzduchu. Liter však stojí 50 eurPorsche síce tvrdí, že nová Panamera nemá ani jeden spoločný diel s druhou generáciou, ale na prvý pohľad je zrejmé, že ide o rozsiahly facelift. V prednej časti pribudla štrbina nad ŠPZ, kvôli potrebe väčšieho množstva chladiaceho vzduchu. Z toho istého dôvodu sa zväčšili aj otvory v prednom nárazníku. Nové svetlá obsahujú už v štandarde Matrix LED technológiu a za príplatok HD Matrix LED s 32 000 pixelmi a dosvitom až 600 metrov. Z profilu sa menil profil okien s cieľom odľahčiť celkovú siluetu v štýle športového sedanu. Zadné okno teraz lícuje s obrysom karosérie a svetlá sú o čosi užšie. Najvýkonnejšia verzia Turbo E-Hybrid dostane agresívnejšie nárazníky, čierny difúzor či bronzové výfuky.
Kabína ostáva verná strohému štýlu. Mierne prepracovaná palubná doska nesie nový digitálny kokpit z ktorého zmizol analógový otáčkomer. Napriek tomu Porsche tvrdí, že sa snažilo udržať rovnováhu medzi analógovými a digitálnymi ovládacími prvkami. Volič prevodovky sa presunul na stĺpik riadenia, čím sa uvoľnilo miesto na stredovej konzole. Volant preberá nová generácia z tej starej. Najväčšou novinkou je tretí displej pred spolujazdcom, umožňujúci sledovať druhému členovi posádky nielen dynamické parametre vozidla, ale aj videoobsah. Pre vodiča je kvôli bezpečnosti obraz neviditeľný. Zaujímavá je informácia, že z ponuky sa pre slabý záujem nadobro vytratí praktickejší shooting breake Sport Turismo.
Čítajte viac Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid: Kráľ všetkých Cayennov má cez 700 koníPod kapotou budú vládnuť elektrifikované pohony. Preto Porsche predstavuje v úvode vrcholovú plug-in hybridnú verziu Turbo E-Hybrid. Kombinuje benzínový motor 4,0 V8 s elektromotorom (140 kW), integrovaným v 8-stupňovej automatickej prevodovke. Systémový výkon je rovných 500 kW a krútiaci moment mohutných 930 Nm. Potom neprekvapí, že Panamera Turbo E-Hybrid šprintuje na stovku za 3,2 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 315 km/h. Vďaka batérii, ktorej kapacita vzrástla zo 17,9 na 25,9 kWh, by mala bez problémov zvládnuť aspoň 70 km jazdy v čisto elektrickom režime. Identickú batériu používa aj nový Superb a Passat. Predpokladáme preto, že aj plug-in hybridná Panamera bude podporovať rýchle nabíjanie jednosmerným prúdom.
Neskôr sa predstavia ďalšie tri elektrifikované verzie vrátane úplného vrcholu v podobe Panamery Turbo S E-Hybrid. Dobrou správou je, že Porsche nezanevrelo ani na čisto benzínové verzie. Tie reprezentuje Panamera a Panamera 4 s pohonom oboch náprav. Obe spája motor 2,9 V6, ktorý dáva 260 kW a 500 Nm krútiaceho momentu. S ním šprintuje Panamera na stovku za 5,2 sekundy a so štvorkolkou za 4,8 sekundy. Všetky Panamery budú vybavené dvojokruhovým pneumatickým odpružením s dvojventilovými tlmičmi s oddelenou reguláciou tlmenia pri kompresii a odskoku. Porsche sľubuje vynikajúcu absorpciu rázov, najmä pri prechode priečnych nerovností, čo býva typická slabina vzduchových podvozkov.
Čítajte viac Porsche: Na zachovaní ‘manuálov ‘ tvrdo pracujeme. Nevzdáme sa ichZa príplatok si môžete dopriať aktívne odpruženie Porsche Active Ride doplnené hydraulickými čerpadlami, ktoré eliminujú priečne aj pozdĺžne náklony karosérie pri prejazde zákrut či prudkej akcelerácii a prudkom brzdení. V komfortnom režime sa dokonca karoséria nakláňa do zákrut, aby potlačila sily pôsobiace na posádku. Paletu asistenčných systémov doplnil aktívny asistent rýchlosti, aktívny asistent zmeny jazdného pruhu a parkovací asistent, ktorý zvládne parkovacie manévre aj bez vodiča za volantom. Poznáme už aj ceny. Základná Panamera štartuje na 107 800 eurách, ale za Panameru Turbo E-Hybrid zaplatíte až 192 500 eur.