Modernizácia priniesla Cayenne zmeny v exteriéri, interiéri, infotainmente inšpirovanom Taycanom a najmä v technike, kde vo verzii Cayenne S nahradila automobilka pôvodný 6-valec výkonnejším 8-valcom s výkonom 349 kW. Šesťvalec v ponuke síce ostáva, ale len pre základný Cayenne. No aj tu došlo k zvýšeniu výkonu o 10 kW na výsledných 260. Polepšila si tiež plug-in hybridná verzia s výkonnejším elektromotorom a systémovým výkonom 346 kW. O 14 kW posilnil aj Cayenne Turbo, ktorý má teraz 485 kW. Stále sme však neboli na výkonovom vrchole, pretože čerešničku na torte si Porsche nechalo na záver. Je ňou nový Cayenne Turbo E-Hybrid. Ten síce využíva rovnaký elektromotor (130 kW) ako Cayenne E-Hybrid, no namiesto preplňovaného 6-valca má pod kapotou „plnotučný“ 8-valec 4,0 bi-turbo s výkonom 441 kW.
Čítajte viac Porsche: Na zachovaní ‘manuálov ‘ tvrdo pracujeme. Nevzdáme sa ichCelá sústava potom dáva enormných 544 kW a krútiaci moment 950 Nm, viac ako Cayenne Turbo s čisto benzínovým motorom. Šprintom na stovku za 3,7 sekundy síce za turbom zaostáva o štyri desatinky, no na druhej strane dokáže prejsť 80 km v bezemisnom režime. Turbo E-Hybrid si totiž pod podlahou batožinového priestoru vozí batériu s kapacitou 25,9 kWh, čo je až o osem kWh viac ako predtým. Rýchlejšie časy nabíjania, pod 2,5 hodiny, zabezpečí 11 kW palubná nabíjačka. Aby Cayenne Turbo E-Hybrid zvládlo takúto nálož výkonu, je v sérii vybavené pneumatickým odpružením s dvojkomorovou technológiou pre individuálne tlmenie pri kompresii a pri odskoku ako aj vektorovaním krútiaceho momentu. Podvozok tak ponúka nielen lepšiu stabilitu a redukciu náklonov, ale v režime Comfort aj viac pohodlia.
Za príplatok môžu zákazníci voliť podvozok Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) a tiež riadenie zadných kolies. Navonok spoznáte Cayenne Turbo E-Hybrid podľa prednej časti so zväčšenými sacími otvormi a čiernymi dekoráciami, ako aj podľa lakovaných prahov, červených brzdových strmeňov a dvoch párov koncoviek výfukov z nehrdzavejúcej ocele. V sérii je táto verzia vybavená špičkovými reflektormi HD-Matrix. Interiér zušľachťujú hliníkové obklady palubnej dosky, športové kožené sedadlá nastaviteľné v 18 smeroch, športový volant s prepínačom jazdných režimov ako aj čierny strop čalúnený textíliou Race-Tex. Cayenne Turbo E-Hybrid tiež preberá všetky prvky nedávnej modernizácie, ako zakrivený digitálny kokpit, príplatkový displej pred spolujazdcom či prepracovanú stredovú konzolu.
Pre tých náročnejších má Porsche pripravený balík GT, čo znamená o 10 mm nižší podvozok, väčší odklon 22-palcových predných kolies, širšie pneumatiky a najmä karbón-keramickú brzdovú sústavu. V exteriéri pridáva čierne lemy blatníkov, karbónový difúzor, karbónovú strechu pre zníženie ťažiska či titánové výfuky. Po takomto tuningu sa skráti akcelerácia z 0 na 100 km/h o jednu desatinku sekundy, presne na 3,6 s. S balíkom GT je dokonca Cayenne Turbo E-Hybrid ešte rýchlejší. Obmedzovač zasiahne až pri údaji 305 km/h, čo je o 10 km/h neskôr. Cayenne Turbo E-Hybrid bude Porsche dodávať aj vo verzii Coupé. A keďže na mnohých trhoch už v cenníkoch vinou emisií nenájdete Cayenne Trubo ani Cayenne Turbo GT, budú nové plug-in hybridné dvojičky v Európe vrcholom modelového radu. Cena sa začína na 176 324 eurách.
Čítajte viac Porsche 911 ST: Malý zázrak Porsche má manuál aj atmosféru. Ale tiež extrémnu cenu