Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid: Kráľ všetkých Cayennov má cez 700 koní

Už na jar predstavilo Porsche výrazne modernizované SUV Cayenne. Čerešničku na torte si však nechávalo na záver. Plug-in hybridná verzia Turbo E-Hybrid sa totiž dynamikou nielen doťahuje na Cayenne Turbo GT, ale 80 km sa dokáže tváriť ako „nevinný“ elektromobil.

07.11.2023 10:00
debata (1)
Cayenne Turbo E-Hybrid je v Európe... Foto: Porsche
Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid - 2023 Cayenne Turbo E-Hybrid je v Európe ekologickejšou náhradou za čisto benzínový Cayenne Turbo. A dáva to jasne najavo agresívnym dizajnom vrátane zväčšených sacích otvorov v nárazníku či červených brzdových strmeňov.
Porsche - závod na sysntetické palivá Čítajte viac Porsche už vyrába benzín zo vzduchu. Liter však stojí 50 eur

Modernizácia priniesla Cayenne zmeny v exteriéri, interiéri, infotainmente inšpirovanom Taycanom a najmä v technike, kde vo verzii Cayenne S nahradila automobilka pôvodný 6-valec výkonnejším 8-valcom s výkonom 349 kW. Šesťvalec v ponuke síce ostáva, ale len pre základný Cayenne. No aj tu došlo k zvýšeniu výkonu o 10 kW na výsledných 260. Polepšila si tiež plug-in hybridná verzia s výkonnejším elektromotorom a systémovým výkonom 346 kW. O 14 kW posilnil aj Cayenne Turbo, ktorý má teraz 485 kW. Stále sme však neboli na výkonovom vrchole, pretože čerešničku na torte si Porsche nechalo na záver. Je ňou nový Cayenne Turbo E-Hybrid. Ten síce využíva rovnaký elektromotor (130 kW) ako Cayenne E-Hybrid, no namiesto preplňovaného 6-valca má pod kapotou „plnotučný“ 8-valec 4,0 bi-turbo s výkonom 441 kW.

Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid - 2023
Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid - 2023
+28Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid - 2023
Porsche 911 S/T - 2023 Čítajte viac Porsche: Na zachovaní ‘manuálov ‘ tvrdo pracujeme. Nevzdáme sa ich

Celá sústava potom dáva enormných 544 kW a krútiaci moment 950 Nm, viac ako Cayenne Turbo s čisto benzínovým motorom. Šprintom na stovku za 3,7 sekundy síce za turbom zaostáva o štyri desatinky, no na druhej strane dokáže prejsť 80 km v bezemisnom režime. Turbo E-Hybrid si totiž pod podlahou batožinového priestoru vozí batériu s kapacitou 25,9 kWh, čo je až o osem kWh viac ako predtým. Rýchlejšie časy nabíjania, pod 2,5 hodiny, zabezpečí 11 kW palubná nabíjačka. Aby Cayenne Turbo E-Hybrid zvládlo takúto nálož výkonu, je v sérii vybavené pneumatickým odpružením s dvojkomorovou technológiou pre individuálne tlmenie pri kompresii a pri odskoku ako aj vektorovaním krútiaceho momentu. Podvozok tak ponúka nielen lepšiu stabilitu a redukciu náklonov, ale v režime Comfort aj viac pohodlia.

Zozadu sú jasným znamením vrcholovej pozície... Foto: Porsche
Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid Coupe with GT Package - 2023 Zozadu sú jasným znamením vrcholovej pozície výfuky z nehrdzavejúcej ocele. S balíkom GT dostanú zákazníci navyše karbónový difúzor a strechu z uhlíkových vlákien.
Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid Coupe with GT...
Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid Coupe with GT...
+36Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid Coupe with GT...

Za príplatok môžu zákazníci voliť podvozok Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) a tiež riadenie zadných kolies. Navonok spoznáte Cayenne Turbo E-Hybrid podľa prednej časti so zväčšenými sacími otvormi a čiernymi dekoráciami, ako aj podľa lakovaných prahov, červených brzdových strmeňov a dvoch párov koncoviek výfukov z nehrdzavejúcej ocele. V sérii je táto verzia vybavená špičkovými reflektormi HD-Matrix. Interiér zušľachťujú hliníkové obklady palubnej dosky, športové kožené sedadlá nastaviteľné v 18 smeroch, športový volant s prepínačom jazdných režimov ako aj čierny strop čalúnený textíliou Race-Tex. Cayenne Turbo E-Hybrid tiež preberá všetky prvky nedávnej modernizácie, ako zakrivený digitálny kokpit, príplatkový displej pred spolujazdcom či prepracovanú stredovú konzolu.

Interiér zušľachťujú hliníkové dekorácie,... Foto: Porsche
Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid - 2023 Interiér zušľachťujú hliníkové dekorácie, športový volant s prepínačom jazdných režimov, čierny strop či špecifické športové sedadlá.
Porsche 911 - 60 rokov Čítajte viac Porsche 911: Ikona oslavuje 60-ku. Prežiť má aj koniec ‘spaľovákov‘

Pre tých náročnejších má Porsche pripravený balík GT, čo znamená o 10 mm nižší podvozok, väčší odklon 22-palcových predných kolies, širšie pneumatiky a najmä karbón-keramickú brzdovú sústavu. V exteriéri pridáva čierne lemy blatníkov, karbónový difúzor, karbónovú strechu pre zníženie ťažiska či titánové výfuky. Po takomto tuningu sa skráti akcelerácia z 0 na 100 km/h o jednu desatinku sekundy, presne na 3,6 s. S balíkom GT je dokonca Cayenne Turbo E-Hybrid ešte rýchlejší. Obmedzovač zasiahne až pri údaji 305 km/h, čo je o 10 km/h neskôr. Cayenne Turbo E-Hybrid bude Porsche dodávať aj vo verzii Coupé. A keďže na mnohých trhoch už v cenníkoch vinou emisií nenájdete Cayenne Trubo ani Cayenne Turbo GT, budú nové plug-in hybridné dvojičky v Európe vrcholom modelového radu. Cena sa začína na 176 324 eurách.

Porsche 911 S/T - 2023 Čítajte viac Porsche 911 ST: Malý zázrak Porsche má manuál aj atmosféru. Ale tiež extrémnu cenu

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com 1 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Porsche #Porsche Cayenne
Články podľa značiek