Alfa modernizuje svoju ponuku. A je načase, pretože modely Giulia a Stelvio už veru nie sú žiadni nováčikovia. A ani menšie SUV Tonale, keďže to sme videli prvýkrát v podobe konceptu už v roku 2019. Skutočná novinka je však za rohom. Predaje Alfy ňou zamieria nahor, ale v portfóliu vyplní priestor smerom nadol. Malé SUV Milano, o ktorom sa pôvodne špekulovalo, že dostane názov Brennero, sa totiž postaví pod Tonale. Mimochodom, Milano sa mala volať už v roku 2009 Alfa Romeo Giulietta. Základy novinky asi tušíte. Milano využije naplno technológiu koncernu Stellantis, respektíve jeho bývalej francúzskej „frakcie“ PSA.
Čítajte viac Alfa Romeo Brennero: Najmenšia Alfa unikla pred premiérouKým totiž Tonale postavili na platforme niekdajšieho FCA, Brennero použije architektúru e-CMP, ktorú medzičasom Stellantis premenoval na STLA Small. Bude teda technologickým súrodencom Peugeotu 2008, Opelu Mokka-E, Fiatu 600e aj Jeepu Avenger, úradujúceho auta roka. To znamená, že okrem 3-valca 1,2 PureTech bude v ponuke aj čisto elektrická verzia so 115-kilowattovým elektromotorom a batériou s kapacitou 54 kWh. Tá by mala zvládať nabíjací výkon 100 kW a zabezpečiť dojazd asi 400 km. Poháňané budú výlučne kolesá prednej nápravy.
Napriek rozsiahlej unifikácii sa automobilka dušuje, že pôjde o pravú Alfu Romeo. Jej jazdné vlastnosti momentálne dolaďuje tím inžinierov v skúšobnom areáli Balocco, ktorý disponuje 27 rôznymi traťami. Má ísť o ten istý tím, ktorý sa podieľal aj na vývoji takých ikon, akými sú Alfa Romeo 8C, 4C či vysokovýkonných verzií Giulie a Stelvia s prívlastkom QV alebo GTA. Cieľom je špecifickým nastavením podvozka a geometriou dosiahnuť výnimočnú stabilitu v zákrutách, zodpovedajúcu športovej DNA značky.
Čítajte viac Alfa Romeo 33 Stradale: Legenda ožíva po 56 rokoch. Môže mať V6 aj batérieMilano bude nielen prvou čisto elektrickou Alfou, ale aj poslednou, do ktorej bude ešte možné tankovať benzín. Od roku 2025 budú totiž všetky nové modely uvedené na trh len na elektrický pohon a od roku 2027 bude Alfa Romeo predávať výlučne elektromobily. Konkurentmi Milana majú byť malé prémiové SUV ako Audi Q2, Volvo EC30, Smart #1, Lexus LBX alebo DS 3 E-Tense. Výrobu Milana zabezpečí poľský závod v Tychách, kde bude schádzať z liniek spolu s Jeepom Avenger a Fiatom 600e. Novinka sa svetu predstaví presne 10. apríla v Miláne. Najskôr bude uvedená batériová verzia, až neskôr ju doplnia verzie so spaľovacím motorom.